Saturday, April 30, 2011

Cerita Mcm2

Byk benda berlaku dlm bbrp ari aku menyepi dari berblog. Mls nak mengarang jer lebih, tu yg tak update. Citer byk tapinya. Ni alang2 rajin, byk la entry nya.

Antaranya adalah pasal kes kuar structure br kat ofis ni. Mmg tahu new structure start mei ni. Tp apa bentuk dia kitaorg tak tahu. Tup2 dpt email dari HR kata aku masuk group Multimedia Lab. Dan aku tgk org2 dlm tu majoriti software punya org.

Dan certain org2 firmware masuk dlm Hardware Lab. Kitaorg geng2 firmware ni confuse. Lab mana yg patutnya kitaorg masuk? Software or Hardware? Sbb kalau diikutkan, firmware patut masuk dlm hardware sbb embedded programming ni byk berkait ngan hardware. Kebetulan aku tgh MC ari tu, dok kat umah, tetiba member aku msg kata derang (geng2 firmware) decide masuk Hardware lab. so kitaorg pun email to HR utk tukar lab.

Ari Rabu tu ada farewell meeting ngan division lama. Dan dlm meeting tu, big boss ckp firmware masuk dlm software group. So kitaorg ni dah blur. So kitaorg decide tunggu jer structure br ni berkuatkuasa dan tgk apa fungsi setiap lab tu sbetulnya.

Yesterday sblm blk tu, dpt email dari CEO pasal kuatkuasa structure br dan reveal sapa boss utk unit2 dan lab2 ni semua. So nanti masuk ofis lepas bercuti ni, mungkin ada la kot perubahan2 yg akan berlaku termasuk physical position. Tp aku masuk lmbt dari org lain sbb aku MC sampai 4hb.

No comments: