Thursday, April 7, 2011

Cerita Tentang Futsal

Aku pun tak tahu la camner blh terpilih utk join training bg wakil Selangor. Bak org kata, kalau kita awal2 lagi ilang mood, mmg sampai akhir pun kita akn jadi lemah. So dari sblm start training sampailah abis training, pikiran negatif jer main dlm kepala aku. So bila dah kepala pun dok pikir negatif, so hati ngan badan pun ikut...resultnya mmg performance very2 bad. Sian couch aku dan kekawan br aku.

Aku sbnrnya dari awal lagi nak tarik diri, tp kawan aku tak bg. Dia suh jer aku anggap dtg utk exercise, not because of the game. So dtg dlm keterpaksaan. Hehehe..Anyway aku still enjoy la gak training tu. At least aku bljr new things. Maklumlah pasal futsal ni aku zero knowledge. Tahu sepak bola jer. Yg lain, yillek. Hehehe

So kitaorg nyer team ada 10 org. Tp couch ckp, dia akan bawak semua 10 org ni, walaupun hanya 8 yg akan main. And aku dah agak dari awal lagi aku takkan main. Even kalau terpilih pun, aku akan pass kat org lain gak. Entahler, hati mmg takder mood langsung utk main.

Aku budget perlawanan tu nanti cam perlawanan sblm ni. Maklumlah aku mn la pernah join apa2 aktiviti, apatah lagi utk sampai jadi wakil state. Aku th derang akan main ari Sabtu. So budget, pi pagi, ptg abis game, blk umah jelah kan. So bila kawan mai ckp kat aku yg acara sampai 3 hari, aku blur. Aku kata la kat kawan aku, apa kejadah la game sampai 3 hari..team ramai sgt ke utk org laki. Tp bila aku sendiri tgk jadual tu, rupanya kitaorg kena berkumpul kat hotel dari Jumaat, stay kat hotel dan esoknya lawan sampai ptg, then mlm tu ada dinner..then ari Ahad, brlah balik rumah. Hehehehe

So Jumaat tu dpt pelepasan dari HR tak yah dtg keje. Dlm kul 2 ptg, kitaorg dah bertolak dari umah utk check in kat Hotel Summit. Igtkn terus ke hotel, rupanya couch suh pi dulu kat tmpt game tu akan berlangsung utk training. Lps kitaorg training dlm 1 jam, barulah gi check in kat hotel.

Sebilik 3 org

Pemandangan luar bilik

Lps rehat semua, after maghrib kitaorg pi mkn dan beli mknn utk esoknya kat Giant Summit. Lps mkn2 terus naik bilik. Ngantuk giler dah. Dlm kul 10, plan nak tido dah, tp teringat yg jadual utk esok. So call member2 kat bilik lain. Sekali rupanya kul 10.30 couch nak jumpa.

So terpaksa la turun ke lobby. Couch nak bg baju dan juga nak announce sapa yg main. Aku dari awal dah th mmg takkan main, so not a big deal for me pun. Tp walaupun tak main, dpt gak baju, seluar dan stokin dari Kelab Selangor. CUma baju dari penganjur hanya dia bg pada player shj.

After briefing dari couch, terus naik bilik tido. 

Esoknya kena bgn awal sbb breakfast kul 6.30 dan kul 7.30 dah kena pi Ferro Futsal, USJ. Tak jauh pun dari hotel. Sampai sn, sediakan kelengkapan utk player. Walaupun tak main, aku ngan member still support player2 sbb we are in 1 team kan. 

Perasmian..kitaorg tak pi sana pun. Mls nak ke sana. Jg barang2 lgpun nanti kat court ni gak kitaorg berlawan. Sajer book awal2 tmpt

Team kitaorg lawan ngan team IP (Ibu Pejabat). Pergh derang ni...

Final ngan IP

Utk semi final dan final, semua team kena lawan kat padang FIFA ni. Besar beb. Penat tgk derang berlari. Biasa main kat padang futsal biasa tu jer. So team kitaorg berjaya pi ke final. Lawan semula ngan IP. Team laki masa suku akhir lagi dah kalah ngan Penang kalau tak silap. Tu pun sesama kuat. Penalti pun still seri..last2 toss coin, pihak lawan masukkan goal. Kesian tgk muka sorang2.

Utk final ni kitaorg pun kalah ngan penalti. kelemahan team kitoarg adalah penalti. So next year, kena berlatih lebih sikit utk penalti. Anyway, congratulation to my team.

derang ni sbnrnya lupa bawak bendera selangor. masa perasmian tu, semua negeri kena pegang bendera. Ni derang kata pi ambik kat kilang mn ntah. Maklumlah kt tmpt futsal tu, kelilingnya adalah kilang. Bendera pun dah pudar giler ngan koyak lagi..huhuhu

Lps main, terus blk hotel. Mlm tu ada dinner dan penyampaian hadiah.

Persembahan dari pelayan2 ni (tak nmpk sgt). Lapar giler masa ni. Tp derang siap ada persembahan sebelum serve nasik. Lambat sgt makanan sampai dgn mknn dtg satu2. terus takder mood nak makan. So tido ngan perut tak kenyang pun.

So hadiah utk pemenang adalah periuk nasik karen dgn duit. Kitaorg dpt la rm2k ngan periuk. Hehehe

Sbnrnya hadiah2 adalah utk players shj. Tp couch aku kan baik. Hadiah dia nyer dia bg kat kawan aku sorang lagi yg tak main tu. Utk aku dia gi minta satu lagi lbh ngan exco. Hehehehe

Dan masa lps bergmbr dan kuar dari ballroom, tetiba dia cuit aku. Dia bg baju penganjur yg player shj dpt, utk aku satu. hehehehe....

Sampai bilik, kawan aku yg tak main tu tanya, how come aku leh dpt periuk tu sbb dia punya dpt yg couch punya. Aku just jawab entah, couch bagi, aku ambik jelah. Dan bila dia nmpk ada baju merah atas kotak, dia tanya aku, tu apa benda. Aku just ckp sepatah, "Jersey". Mujur dia tak tanya lbh2. Hehehe


No comments: