Wednesday, April 13, 2011

Cerita Jeans

Aku ada satu jeans ni. Beli thn 2005 lagi. Satu2nya jeans mahal yg aku beli. Maklumlah jenama Levis. Aku ni mn ada nak beli pakaian mahal2 ni. Beli pun sbb dpt elaun baju sbb masa tu aku nak pi outstation.

Masa beli tu, aku rs just nice ngan aku. Ketika tu perut dalam proses nak membesar. Agak terkejut gak masa tu bila saiz pinggang dah jadi 27. Sbb sblm ni aku menghadapi masalah bab2 beli seluar. Satu kewajiban bg aku pakai suar, kena pakai belt. Kalau takder belt, maknanya bersedialah suar tu nak londeh. Amat bahaya OK!.

So masa ni pinggang dah start membesar. Dan semua seluar dah blh start pakai tanpa belt. Sampai thn ni barulah aku ada belt semula (motiff??? hehehe). Almost 6 years, aku tak pernah pakai belt. 

Berbalik pada jeans tu. Masa mula2 pakai, just nice la to me. Lama kelamaan menjadi terlebh2 nice. Menjadi satu kepayahan kalau nak pakai jeans ni. Dan akan terasa nak menangis kalau nak ambik apa2 brg yg ada dlm poket suar ni. Memerlukan teknik pernafasan yg bagus utk membuat apa2 aktiviti dgn memakai jeans ni.

Kalau smbhyg guna jeans ni lagi laaaaa....Terutama time sujud, kkdg cepat2 baca dan cepat2 bgn. Teruk tul. Mmg satu yg memenatkan la kalau pakai dia. Pernah suatu ketika nak say good bye jer kat jeans ni. Tp sayang oooo..mahal dan condition still ok sampai la ni (walaupun kat peha ada byg2 kerekahan..)

Until la pagi td baru perasan. Kalau dulu cukup sendat pakai dia, tp td elokkkk jer pakai. Test seluk tgn dlm poket, tak perlu pun nak tahan nafas. Cuba segala aktiviti, takder dah kepayahan cam sebelum2 ni.
So duduk kat birai katil, check suar...tgk2


See!!!!.. Siap ada balance lagi... Hehehehe...Patutla ramai kata dah makin kurus. Yahooooooooo...

Semlm timbang, 47.6kg. YESSSSSS!!!!!!!!

No comments: