Tuesday, April 19, 2011

Cerita Budak Malas Nk Update Blog

Mls sungguh rasanya nak mengupdate padahal tak bz pun. Ari ni dan smlm sbnrnya dah lega sikit. Sbb main task aku dah settle cuma nak cantikkan lagi programming tu. Perbaiki sikit jer lagi biar programming tu lancar jer bila di run.

Aku involve ngan 3 project. 

1. Project 1 - Start last year lg and suppose abis on August ni. Hopefully dpt siap on time. Tp task aku insyaallah dah settle. Cuma ada 20% lagi lom siap. Sbb yg tu aku kena tunggu kawan aku settlekan dulu part dia dan satu lagi kena tunggu hardware engineer siapkan final board. 

2. Project 2 - Aku br je join. Sbb aku pikir project 1 tu akan abis August. And lps tu aku tak engaged ngan mana2 projek lain. Takkan nak hanging takder keje kan. So kebetulan derang advertise perlukan project member utk ada bbrp task, so aku grab jelah. Lagipun projek tu abis Dec. Tp utk projek ni aku nyer task more to documentation sbb aku tak mo involve ngan programming utk 2 projek serentak. Takut tak terbawak. Lainlah kalau aku power. Aku tak berani lagi..bg aku settle satu2 dulu. So utk projek ni, aku lom start apa2 pun lagi sbb tunggu org2 technical siapkan dulu keje depa baru aku masuk jarum.

3. Project 3 - aku bukannya project member pun, tp aku just PQA (Project Quality Assurance). Check apa yg patut utk projek tu. Patutnya aku kena meeting ngan Project Manager utk aku siapkan schedule utk audit, tp member tu asyik busy. Bila ntah leh betul2 sit down.

Kiranya aku dah lega sikit la sbb main task aku dah settle la gak. Td pun aku nyer PM utk P1 tu minta tlg apa yg patut utk kawan aku sorang lagi tu siapkan task dia. Sbb kitaorg nyer task lbh kurang jer cuma communication dgn benda yg berlainan.

So aku dok pikir2 daripada aku dok sajer2, baik aku bljr something. Terpikir nak sambung balik main2 dgn PHP ke, tak pun ngan VB ker ataupun tajamkan lagi C. Main ngan Java pun best gak ni...Hmmmm

No comments: