Monday, April 11, 2011

Cerita Lawan Badminton

Aku kan, asal ada jer email dari kelab sukan, mesti aku baca sekilas then aku tutup, tak pun aku delete je terus. Sbb aku tahu, aku takkan join punyalah aktiviti2 tu semua. Tp tahun ni, bila kawan ajak, cam best plak nak join.

So last month ada email pasal badminton ni. Aku mn lah pernah masuk mana2 sukan kan. So aku tgk jer email tu, aku terus close dia. Tak pikir apa2 pun. Then selang bbrp ari selepas tu, geng futsal email ajak join lawan badminton. Aku malas sbnrnya nak lawan2 ni. Ajatnya nak join derang training jer. Sajer nak main2. Tp kawan aku ajak gak partner ngan dia. Bila tgk kekawan yg join tu ok, so aku apa lagi, accept jelah. Sbnrnya dah kena batal dah penyertaan utk wanita. Sbbnya hanya dua team jer yg daftar. Tp bila advertise kat geng2 futsal, so ramai plak yg join, so derang bukak blk pnyertaan.

So aku dok join derang training. Barulah tahu pasal rules semua ni. Maklumlah sblm ni main dpn umah jer. Ni lah br bljr main guna court. 

Main beregu ni sbnrnya ada pro and con. Pro dia, takder lah letih sgt pun sbb ada partner. Dan con dia adalah, camner kita nak bhg tugas. Sapa yg perlu ke sana, dan ke sini. Spjg training, tahu la serba sikit pasal camner main beregu ni.

So kitaorg nyer perlawanan ari Sabtu ari tu. main kat Kompleks Sukan kat Bangi, dkt ngan Niosh. Utk wanita ada dua group. Group A dan B. Aku masuk dlm Group A. Dan setiap group ada 4 team. Maknanya ada 3 kali lawan.

Bahana utk aku...sbbnya aku tak bekfes. Plan asal on the way nak pi Bangi, aku nak singgah beli kuih. Sekali tak berhenti pun. Lupa sbnrnya. Kawan aku bg roti suh mkn. Aku ni plak, jenis perut melayu. Tak lalu sgt pun nak makan roti pepagi. Tp jamah gak skdr nak lapik perut.

So mainlah aku dlm keadaan lapar perut. Tp spjg main 3 game tu, aku langsung tak rs penat pun. Nmpk sgt kejap jer abis. Hehehehe. 

Aku main dlm keadaan lapar, so tgn pun dah terketar2. Kaki pun sakit. Padahal aku yakin, blh jer beat derang tu. 

Yang pasti, semua game aku kalah. So after game, terus aku blk, ambik adik aku blk keje. Dan on the way back, dan2 tu gak aku gi carik nasik. Lapar giler. Rs cam org kebulur. Lps mkn lepak tgk tv dan FB. Sedar2 kul 6 lbh aku tertido dpn tv. Bgn tido br terasa aduhai sakit sungguh tgn...huhuhu

Bukan aku yg main. Kalau aku main, camner aku nak tangkap gmbr kan? Hehe

Kasut buruk

No comments: