Thursday, April 14, 2011

Cerita Bibir

Ntah apa jer kan tajuk. Pedulikkkkkkk...Hehehehe..

Kelmarin adik aku ada belikan nasi dagang utk abg dia. Utk akak dia, dia tak belikan pun..Huhuhu... Takdelah, aku mmg dah jarang mkn mlm pun. Setiap kali adik aku tanya, nak pesan ke tak, mesti aku ckp tak mo sbb dah kenyang. Mmg masa tu kenyang, tp blh plak mlm tu aku jd lapar...Huhuhu..

Berbalik pasal nasi tu.. Mlm tu adik aku yg laki tu blk lmbt. Masa tu dah kul 9 lbh kot. Aku dok kesian kat nasik tu. Sbbnya ari tu adik aku belikan nasi utk abg dia, tp abg dia blk keje lmbt. Last2 nasi tu terbiar basi. Tak ker membazir...

Sbb kesian kat nasi dagang tu, aku suh adik aku call abg dia, sama ada dah mkn ke lom. Kalau dah mkn, aku nak ngap. Ngan alasan, kesian kat nasi tu takder org mkn. Hehehe

So adik aku call, dan abg dia ckp, dah mkn. So aku proceed mkn nasi tu. Aku tak mkn semua pun, ambik sikit jer then aku masukkan dlm peti ais.

Mlm td, aku teringat kat nasik tu. So aku hangatkan lauk dan nasi tu dan terus mkn. Abis mkn, aku dok bersantai dpn tv sambil layan game FB. Tetiba aku terasa kelainan pada muka aku. Aku test bibir dan pipi aku kiri dan kanan. Aikkk, kanan cam lain macam jer.

Aku check cermin, br perasan, bibir dah bengkak sikit, dan pipi belah kanan cam bengkak sikit. Kalau sekali imbas, mmg tak nmpk apa pun sbb yg bengkak tu bhgn dlm. Aku tak sure sbb apa, tp budget sbb ikan tu la kot.

Pagi ni aku bgn, bhgn dlm pipi dah ok. Cuma bibir atas cam masih bengkak sikit. Dan skrg ni, dah makin ok. Mujur bibir aku tak jadi camni:







Sumpah aku tak dtg keje!!

No comments: