Thursday, April 14, 2011

Cerita Hari Ini

Ari ni agak happy dan agak full jadualnya. 

Happy sbb berjaya settlekan target utk keje ari ni. Insyaallah kalau tiada kekusutan berlaku esok, my target utk siapkan task selama seminggu berjaya. I really hope dpt siapkan within one week. Insyaallah.



Pagi ni ada briefing dgn pihak HR pasal survey. Dlm satu jam, then aku sambung keje. Syukur dapat settlekan kekusutan yg berlaku semlm. 

Tghr my PM (also my fren) and my other fren minta tlg jadi derang nyer personal trainer (PT)..hehehe Kelakar plak rs tp oklah, pikir why not utk tlg kekawan kan? At least ilmu yg aku dpt masa kat FF leh aku kongsi ngan kekawan dan dlm masa yang sama aku leh practicekan balik. Kat ofis aku ada gym, so derang every lunch every tuesday and thursday akan lepak kat gym for exercise sbb dua hari tu adalah utk pompuan and the rest utk lelaki.
So td tlg depa apa yg patut. Aku sendiri smpt exercise sikit jer. Tp puas hati sbb dpt tlg org. Sbnrnya kawan aku yg jadi trainer utk Body Jam pernah la usulkan kat aku suh join course utk jadi PT. Tp aku rs aku lom mampu kot. Utk diri sendiri pun tak ok lagi ni. Asyik stamina tak cukup jer. Tp terkejut gak td aku berjaya buat plank selama seminit tanpa rs penat. Hehehe

Plank
Side plank. Tak sangka plak aku leh buat td, ok jer. Kalau dulu, nak angkat badan pun tak mampu apatah nak lepaskan sblh tgn. 

After lunch, aku sambung buat keje. Syukur ssgt sbb Allah bg aku otak utk berpikir dan dpt settlekan keje aku seperti yg aku target. Aku berjaya hasilkan output spt yang aku nak tp still aku utk input dan output guna usart. Suppose output display kat graphic LCD. Tp utk sementara aku kuarkan output kat hyperterminal.

Sbb td dah siap utk hyperterminal, so esok plan instead of display kat hyperterminal, aku akan start display kt graphic LCD. Insyaallah semoga apa yg aku target, berjaya. Kalau esok berjaya settlekan semua, kiranya 80% keje aku dah siap. The rest tunggu hardware engineer integrate semua dulu.

Kalau settle esok, minggu dpn aku dah blh pass board tu kat member aku plak. Insyaallah aku dpt tlg kawan aku settlekan keje dia plak.

So hope everything esok semuanya berjln dgn lancar dgn pertlgn Allah. Insyaallah.

Dan tghr esok, insyaallah nak join kelas menjahit. Tgn aku bukannya jenis pandai menjahit pun. Maklumlah tgn keras. But nak gak try. Mn tahu lps ni blh buat sendiri jer baju kurung.. ;)

No comments: