Friday, March 4, 2011

Bila Tersilap Sasaran

Smlm sambung training but dgn coach lain. So smlm nyer training byk focus pada sepak bola masuk goal. Kena jog sikit sampai hampir ke depan goal, nanti coach lempar bola, cepat2 la sepak bola.

Dan smlm baru aku betul2 sedar, yg aku ni sepak guna kaki kiri. Yup, aku ni mmg kidal, but different ngan org2 kidal lain...aku hanya kidal certain thing jer. Cam menulis aku mmg kidal, bab makan pun aku kkdg confuse kiri kanan especially bab2 mkn ngan sudu garfu pisau ni. Tp cam main badminton ke apa2, aku lbh kuat bab guna tgn kanan.

Ari tu aku terperasan aku guna kaki kiri utk shot bola. Dan smlm baru aku betul2 sedar, mmg aku guna kaki kiri. Dan bila coach suh aku cuba guna kaki kanan, aku jadi cam lemah, cam tak selesa. So coach suh concentrate jer guna kaki kiri.

Smlm mmg byk concentrate shot bola masuk goal. And one time, aku ntah ler camner..tersilap plak kaki lupa bengkok kt depan tu, tersepak bola guna kuku kaki. Aduhhh sakit giler... Tp tahan jer sbb igt sakit2 biasa jer. So still continue main cam biasa. Sepak sekuat mungkin, tp control kaki tak bg kena kuku.

Tgh2 syok main tu, terperasan yg kasut ada kesan darah. Terus cuak. Aku bukan pikir pasal sakit, tp gerun bila pikir tercabut kuku kaki.

Dan2 jer aku pi tepi court, bukak kasut..rupanya dah basah stokin ngan darah kat kuku dpn tu. Dan2 jer kaki aku terketar2. So aku tekan2 kuku tu..nmpk la darah kuar dari celah2 kuku dan nmpk darah kat dalam kuku. Aku ni dahler jenis mudah ngeri. So cam lemah kejap kaki smlm bila tgk darah kuar kot kuku..

Bila nmpk cam darah dah stop, aku pakai kasut balik then continue main. Try gak sepak guna kaki kanan, tp still lemah gak. So aku kena terima hakikat yg mmg aku ni lg kuat guna kaki kiri.


Abaikan kuku kaki ku yg buruk itu. Dalam tu still ada darah beku dan tepi2 tu dah kuar dah air2 bisanya. Hopefully esok dah ok dan blh tendang bola cam biasa. Plan nak beli kasut lain sbb kasut tu kat depan hanya span nipis jer...tp baru teringat ada kasut satu lagi yg dah lama tak pakai. So selamat la duitku..


StickerNotePink:  
Tgh2 lari dpn goal, tetiba terasa cam pernah mimpi keadaan tu....huhuhu
Dan...apa la yg aku tgk ari tu yek, sampai aku leh mimpi pasal spy dua mlm lepas..huhuhu

4 comments:

Rin Ahmad said...

lor cedera ke...

plug2pin said...

cedera sikit jer...ari ni cam dah blh dah smbhyg dgn normal..insyaallah esok leh sepak kuat2 balik

Cik Liza said...

uilamakk
ganeh sgt kot

xpe.. bersukan mmg byk risiko

janji u sihat kan kan

plug2pin said...

x ganas pun sbnrnya...sepak dlm kalut...so jadilah salah teknik..hehehe

insyaallah sihat