Tuesday, March 8, 2011

Bila Masanya utk Kita Fokus

Dari ari tu lagi aku rs nak membebel. Rs geram, sakit hati, semua ada...tp aku membebel dlm kepala aku jer. Aku tak luahkan lg. Aku pikir, aku bebel, aku maki, mcm2 la, dlm kepala saja.

Kebetulan mlm tu, aku tido lambat. Sambil dok main sudoku bertemankan chy lampu tido, aku membebel2 dalam kepala. Sampai one time, aku tak pasti apa yg aku bebelkan. Sampai satu tahap tu, aku tetiba tersedar, eh, pehal tetiba aku berckp slang Indon ni? Confuse aku. Mujur aku cepat2 sedar, aku baca Kursi, 3 Qul, sekuat yg aku rs telinga aku dpt dgr dgn jelas apa yg kubaca.

Paginya aku bgn dgn perasaan utk ignore semua benda tu. Aku malas pikir, so aku channelkan perasaan mlm sblm tu dgn benda lain. Kebetulan smlm aku ada buat benda lain yg tak perlu aku pikirkan. Layannnn jer...So sampai ke ptg, aku tak pikirkan ia.

Tetiba mlm td perasaan benci, menyampah, geram semua tu dtg kembali. Agak terganggu utk aku tido. Kenapa lah aku perlu pikirkan benda2 ni. Aku pun tak tahu.

So pagi ni, bgn dgn perasaan tu masih terbuku kat hati. Tp aku pikir sedalamnya... Sampai bila aku nak kena pikir semua benda ni? Sampai bila aku nak kisah pasal mereka2 ni? Apa yg aku dpt? Sampai bila aku nak pikir apa yg org kata pasal aku? Sedangkan setiap detik dan ketika, apa yg kita buat, org mesti kata gak.

Aku pi breakfast ngan kekawan dgn otak masih berpikir. Mujur ada kekawan bercerita pasal benda lain, buat otak terswitch kejap. Balik mkn pun masih berpikir.

Dan now, dok dpn PC, aku sedut udara sedalamnya dan lepaskan... dan aku rs aku dah buat keputusan. Aku rs inilah masanya utk aku ignorekan semua benda2 tu. Elakkan 'berjumpa' atau 'melihat' mereka2 ini. Lebih baik aku fokuskan apa yg aku perlu buat sekarang yg mn memberi manfaat pada diri aku. 

It's time for me mendelete semua permasalahan itu dari diri aku. Sikit demi sikit aku dah mendelete benda2 yg tak perlu dlm hidup aku. Aku tahu takleh buat secara serentak, tp slow2 la kan. 

So utk ari ni, aku nak fokus pada kerja aku. Aku nak ignore semua2 yg tak mendatangkan manfaat utk aku. Kkkdg aku rs rindu ngan kehidupan lama aku.....


No comments: