Thursday, October 28, 2010

Lagu2 Penenang jiwa


Skrg ni ramai tul yg memperkatakan pasal Maher Zain ni terutama pasal lagu2 dia. Dah lama dah ramai dok puji lagu dia best. Tp aku langsung x excited pun nak dgr lagu2 dia.

Even adik aku pasang lagu2 dia, aku tak der feel apa2 pun. Aku dgr macam dgr lagu2 lain. Bg aku lagu Afgan - PadaMu Aku Bersujud lagi meruntun jiwa. Mungkin sbb lagu tu lagu bhs yg senang utk kufahami kot.

So mlm td, tgh ngantuk2, aku bukak website apa ntah, ada youtube lagu2 Maher Zain. Terdetik nak dgr. Di tgh mlm yg sunyi tu, aku layan lagu Insyaallah

Aku dgr setiap bait lirik lagu dia. Aku fhmkan sambil dgr alunan music dia. Yes, aku tersentuh. Terbuai2 aku dgr lagu tu. Abis lagu tu, aku carik lagi lagu dia yg lain. Setelah dgr beberapa lagu, yessssss....aku jatuh cinta ngan lagu2 dia...Ni kena beli satu ni cd letak dlm kete ;).

Aku skrg ni suka dok dgr lagu2 penenang jiwa (jiwa kacau skrg ni..hahaha). Skrg ni dok layan lagu2 memuji Tuhan. Aku layan lagu Afgan, Asma al husna yg Hadad Alwinya, menikam kalbu beb...Ni lagu Maher Zain plak, ada yg aku download plak ni dgr kat pc.

No comments: