Thursday, October 21, 2010

Ari ni ari sibuk

Pagi ni kuar awal sikit dari ari biasa. Ari biasa kuar umah kul 8.25, then gi htr adik gi keje kat don simpang sana then jam kejap kat dpn Giant baru sana, so sampai office dlm 8.45 gitu.

Ari ni kuar kul 8.10 lbh kurang tu pun kalut sbb buat bekfes pagi ni. Adik aku yg buatkan aku tlg apa yg patut (tlg try ok ke dak jer dan tlg perah limau :) ). Tujuan asal kuar awal sbbnya dikatakan ari ini Board members ada dtg utk board meeting. Konon utk menunjukkan disiplin yg tinggi utk dtg keje sblm 8.30, tu yg kuar awal. 

Seperti biasa akan htr adik dulu kat tmpt keje dia kat dpn simpang sana. Then cam biasa jam kat dpn Giant baru sana. Dan keadaan menjadi agak sibuk ari ni sbbnya, ari ni adalah hari pembukaan Giant baru ni. So sesapa teringin nak pi Giant Equine, silalah pi sbb ia sudah dibuka..hehe

Kereta pun byk kat Giant tu. Aku pun confuse sama ada kereta2 yg penuh tu kereta2 pelanggan or kereta2 pekerja Giant. Nak kata pelanggan, ishhh awalnya ko dtg. Stkt Giant, apa yg best sgt. Bukannya ada branded items pun kan. Takat beli groceries ok la kan. Nak kata pekerja, ishhh pekerja nyer kenderaan jer dah nak penuh parking, kalau customer dtg, mn mau parking?

So aku teruskan perjuangan utk ke ofis. Sampai kat kawasn ofis..wah2 byk la plak tukang2 jaga jln. Yelah, ari ni kan meeting ORG BSR.... Bosan tul bila dipaksa rela utk lalu kat bumper tu...

Oleh kerana takder geng (mungkin derang gi mkn awal takut kantoi mkn waktu bekerja), dan kebetulan aku bawak bekfes (alamak baru perasan aku tak bawak air, kalau terlekat roti ni camner?) so blh lah aku bekfes kat meja ni without kena turun bawah...

No comments: