Tuesday, October 19, 2010

Faedah bersukan

Satu benda yg aku suka kalau aku bersukan adalah aku akan jadi lebih bertenaga. Bukan buat aku lagi lembik tp buat aku lebih bersemangat utk teruskan hidup. Lebih determine...

Kkdg kalau hujung minggu, lepas subuh jer, aku gi jogging. Balik tu mesti aku jadi bersemangat... Kemas rumah, masak, buat la apa yg patut. Then bila dah settle, rasa puas, baru aku stop. Masa tu lah baru aku rs penat tp dakper, blh la aku relaks sbb semua dah settle. Minda pun rs release tension...

So ptg td aku join aerobic.Sbnrnya dah lama giler aku tak berexercise. Exercise ni (ni aku jer yek..mungkin korang bukan) bg aku utk start tu aduhaiiii..susah. Tp once start none stop, akan jadi ketagih. Bak kata cikgu aerobic aku yg dulu ckp... Jgn tinggal exercise lebih dari 3 hari. Kalau tak mmg akan jadi malas utk exercise.

Td puas hati tul aku exercise. Peluh menitik2 gila2 macam kena air pancut. Tmbh plak aircond kat bilik tu xder, so sauna free laaaa... Aku akan rs puas hati kalau exercise, peluh mencurah2 kuar. Rs sungguh sihat.

Balik jer rumah td, aku lepak tgh Chinta. Then pi smbhyg maghrib. Sambil layan tv lepas tu, aku sediakan bahan2 utk masak so adik aku just throw dlm kuali jer apa yg patut. Settle semua tu aku kemas2 rumah, lipat kain sambil layan The Amazing Race US version diikuti dgn Asmara.

Smbl layan tv, aku leh kemas dapur, kemas ruang tamu. Time iklan, masuk dapur basuh pinggan. Citer start, aku kemas ruang tamu sambil mata tgk tv.

Bila semua settle, ngan tv2 semua, aku masuk bilik. Basuh baju plak. Basuh tgn beb sbb mesin basuh rosak. Blh guna, tp dari auto dia jadi manual dan paling tak tahan bunyi kong keng kong keng masa spin. X th la ada benda patah or ada benda lekat. 

Aku tak larat nak tunggu satu2 dan tak larat dgr bunyi bising, so aku lbh rela basuh tgn kain baju aku. Basuh sikit2 la..Tak kuasa nak basuh byk2 sekali gus. Ala, kalau susah sgt, htr jer dobi. HAHAHAHAHA..

Lps basuh baju, mandi, smbhyg, ngaji dan skrg, menulis kat blog. So aku rs puas hati ssgt ari ni. Aku rs cergas sgt. 

Semoga esok pun lebih baik banding ari ni.. Insyaallah.

No comments: