Thursday, January 15, 2009

Jom Tambah Harta


Aku dah set mind dari dulu lagi...apa plan aku utk masa hadapan...
My plan:
1. Kalau tahun tu aku lom kawin, nak tukar kereta - DONE
2. Lepas settle yg 1, kalau tahun selepasnya aku lom kawin gak, aku nak sambung bljr - DONE
3. Kalau lepas sambung bljr, aku lom gak kawin, aku nak beli umah - IN PROGRESS
4. Kalau lepas beli umah, tahun selepasnya, lom kawin gak, simpan duit utk pi Haji/Umrah - lom lagi...hehehe
5. Kalau duit simpanan ada lebih, beli tanah kat kg - lom lagi
6. Simpan je duit yg ada utk masa tua...

Tu dia plan ku. so plan 1 dan 2 dah jadik. so skrg ni plan 3. Dari ari tu lagi dok mencarik umah. kalau blh nak carik area umah skrg sbb dah suka dok situ. mcm2 ada.

Smlm kebetulan ada member dah jumpa umah dan dia pun nak beli umah tu, so aku pun menyibuk sekali la ngan laki bini ni, pi jumpa org bank, nak tanya pasal loan semua. yelah senang sikit aku buat proses nak beli umah semua. maklumlah semua benda sekarang ni aku handle sorang2. so takut la kan, kita buat keje sorang2, laktu pompuan, takut org senang2 tipu kita ke apa kan(pernah kena tipu time jual kete hukhuk). So better aku join depa, leh tahu gak flow nak beli umah ni camner. maklumlah aku ni zero pasal cara2 nak beli umah ni.

So smlm dari bank, ke kwsp, aku ikut depa. Lepas minta org bank kirakan utk aku semua, so aku makin konfiden la nak beli umah awal thn ni...senang sikit dah ada umah sendiri, nak hias macam2. cam umah skrg umah org kan, cam tak best langsung nak decorate ke apa2. Tp nak beli umah siap la...tak berani nak beli umah lom siap sbb byk kes umah tak siap2 sampai ke sudah...lagipun mmg plan beli dan terus nak dok. takkisah la org nak kata rugi sbb lagi mahal......Good Luck for me...esok nak pi tgk umah...

No comments: