Friday, February 18, 2011

Aku Ada Seorg Kawan

Aku ada seorg kawan perempuan yg close ngan aku. Dia seorg bujang seperti aku (promote? hehehehe). Dia suka dengan kerjanya. Dan dia seorg pemurah. Setiap bulan dia akan belanja staff2 bawahan dia. Elaun keraian yg dia dpt, dia gunakan utk belanja staff bawahan dia. Sememangnya dia bukan seorg yang kedekut.

Setiap bulan dia akan simpan gajinya dan sebhgn gajinya tu dia akan invest sama ada dlm unit trust or mana2 yg pelaburan yg dia rs ok. Dan kehidupan bulanan dia adalah dengan menggunakan duit claim. Kehidupan seharian dia adalah di atas jln, dan sememangnya keje pun melibatkan jalan. So no wonder lah kalau claim yg dia dpt dah cukup utk menampung bulanan dia. Aku yg tgk dia pun rasa isssshhhh sungguh penat jadi dia. Sekejap dpt call kena pi Perak utk meeting, kejap ke KL. 

Sbb duit dia byk, so ramai la kekawan dia dok menprovoke dia utk beli barang2 mahal especially designer handbag. Tp hati dia kental. Bg dia, kenapa perlu abiskan duit utk designer bag beribu2 sedangkan duit tu blh guna utk benda lain lagi. Dan bg dia, tiada kepuasan dengan menggunakan designer bag, cukuplah sekadar punya bag biasa yg blh dia guna di kala perlu.

Dia mmg sukakan pekerjaan dia, seorg pemurah, seorg baik hati.......dan mungkin sebab itulah Allah semakin murahkan rezeki dia tanpa putus. Dan itu tidak menutup pintu hatinya utk mendekatkan dirinya dgn Allah, bila aku dapat message dia dari, yang dia dah mula mendaftarkan diri utk menghadiri kursus haji dan dalam proses membuat rayuan utk dapat tunaikan haji pada tahun ini...

Dan sessungguhnya aku amat jeles.... huhuhuhu

2 comments:

Cik Liza said...

jeles... perlu.. :D

twist sikit jadi rasa gembira utk nya

plug2pin said...

aku jeles sbb dia dh mampu utk pi mekah....aku teringin nak gi sana
but aku tgk dia, menjadi satu motivasi utk aku jadi insan lbh baik....