Wednesday, February 23, 2011

Kita Rehat Dulu..

Pagi ni penat sungguh... Sbnrnya bukan penat sgt pun. Tp activity full utk pagi ni. Skrg ni baru leh rehat jap sambil makan Mister Potato dan layan blog.

Adik bongsu aku dpt maklumat yg esok kemungkinan besar SPM akan kuar. So terpaksalah dia minta cuti dari bos dia selama seminggu utk balik tgk result dia. Tu yg dia berharap sangat yg mmg betul esok kuar result. Takut kalau dia dah ambik cuti seminggu, sekali result tak kuar2.

So pagi td aku htr dia naik bas, blk kg. Nasib skrg ni bas dah leh naik kat Putrajaya Sentral. Kalau dulu2, aku terpaksa hantar depa sampai ke Hentian Putra. Tp aku tak htr ngan kete la sbb dah th mesti jam giler. Selalunya aku akan naik LRT, park kete kat Bandar Tasik Selatan. So senang aku nak budget masa utk sampai ke Hentian Putra tu. 

So td aku htr dia kat sana. Dkt la sikit aku nak pi htr sbb dkt jer ngan ofis. Igtkan nak bekfes sana, sekali kedai mkn pun idak ada. Yg ada kedai runcit.. so aku pun join sama borong bahan mknn. Kalau adik aku borong mknn utk mkn atas bas, aku borong mknn utk dikunyah kat ofis.

Mujur bas sampai awal dan kul 9.25 tepat, derang terus bertolak. Mmg on time. So aku terus balik ofis. Sampai ofis, member ajak temankan dia pi servis kete. Almaklumlah org ada kete baru, so kejap jelah kena servis. 

Alang2 pi servis kat Serdang sana, kitaorg terus bekfes kat tasik Serdang. oOoooo rindu sungguh nak bekfes situ. Tu tmpt kitaorg bekfes masa ofis still kat Serdang. Mmg mahal sikit tp puas hati. Masa kat kerusi dok terpikir2, ada dua menu yg aku perlu pilih: 1. Mee Bandung; 2. Mee Goreng Kerang Takmo Tauge.

Tp pilihan aku adalah Mee Bandung sbb situ jer yg aku rs tekak leh terima. Mee Goreng dakper, byk tmpt leh buat.So bekfes ari ni adalah Mee Bandung dgn Limau suam kurang manis (tiada gmbr disertakan sbb aku mls nak ambik gmbr).

Lps bekfes, terus pi pusat servis. Menunggu dlm sejam dan menggunakan masa yg terluang itu dgn membaca berita2 terkini sambil telinga sumbat MP4. Dah abis 3 jenis paper aku baca, tetiba ada mamat pusat servis tu dtg tanya aku. "Kete akak ke no XXXX?". Dah ler aku kurang pendgrn sbb melayan lagu, tp dan2 jer aku tunjuk kat kawan aku. Rupanya katanya dia dah panggil byk kali, tp kitaorg tak dgr pun dia panggil (aku of course la kan).

So ni aku baru jer sampai ofis. Dahler sampai basement, member aku dropkan aku sbb dia nak ambik anak dia balik sekolah. Sekali aduhai, aku nyer passcard dlm kete kawan tu. Terpaksa la aku tepon kawan yg lain tlg ambik aku kat bawah ni sbb semua pintu perlukan passcard utk dibuka.

Sambil tgh mulut disumbat mknn, ni member lain plak dok Skype ajak mkn. Perut dah kenyang ni, mulut pun tgh mengunyah, tp blh lagi ni berpikir nak pi ke idak. At the end, aku promise dia, kalau takder apa2 kul 2 kita gi makan..Hahahaha..mana la perut aku tak makin naik...

Skrg aku nak rehat jap sebelum azan berkumandang....


No comments: