Monday, May 16, 2011

Pasal Cuaca

Ari ni aku rs aku rajin. Jadi pekerja cemerlang. Entah kenapa, dlm takder org sgt kat ofis sbb ramai yg ambik cuti, aku terasa semangat nak buat keje. Rs best.

Pagi2 lagi aku dah listkan apa yg nak dibuat ari ni. Dan rs best bila tgk, satu2 aku tick dan kat tepi tu aku tulis "DONE 16/5/11". Terasa cam semua list tu aku nak tanda right.

Kalau ikut dlm list yg aku buat ni, ada 4 benda lagi yg nak disettlekan.7 dah berjaya disettlekan. Tp satu benda tu mungkin tak dpt settle ari ni sbb mamat yg perlu dirujuk tu bercuti. So tunggu Rabu la kot.

Sbb kerajinan ni, aku rs nak rehat kejap pun rs bersalah. So sambil buat keje, aku dok melayan lagu.

Dlm tgh2 buat keje, sambil layan lagu, sambil minum kopi, tetiba bunyi guruh berdentam dentum.. aduhaiiiiiii

Tetiba aku terasa ngeri dgr. Dan2 jer aku rs bersalah sbb dgr lagu2 yg melalaikan dlm keadaan guruh yg bunyinya sungguh menakutkan. Dan2 aku pun tukar kepada lagu2 penerang jiwa. Dgr asma al husna.

Meruntun jiwa aku dgr asma al husna dari Haddad Alwi. Tp dlm pada tu terasa takuttttttt sgt dgr guruh ni. Cam org tgh marah pun ada. Teringat kat dosa2 sendiri..Huhu....dahler subuh td tetinggal gara2 bgn lambat..

Ya Allah, ampunkan dosa2 hambamu ini....

No comments: