Wednesday, May 25, 2011

Macam2 Hal

Blogger.com ni cam ada problem jer dua tiga menjak. Ke dia benci kat aku jer yek? Org lain dia sayang, so takder problem cam aku? Abaikan..

Time aku ada idea, tetiba takleh nak sign in. So lelama aku dah jadi malas nak tulis.

Aku sbnrnya baru jer blk dari Serdang. Aku dah serik TMPoint Cyberjaya, so aku pi Serdang. Cepat jer derang wat keje. Takyah nak tunggu turn lelama. Kejap jer turn aku sampai. Dua kali aku pi sana, dua kali gak experience aku sama, laju jer derang entertain kita. Even td aku pi time rehat, still kaunter bukak dlm 4. 2 jer kaunter kosong. Walaupun customer tak ramai.

Aku pi pasal kes Unifi. Dlm system kata area umah aku lom ada lg. Padahal ada jer gerai kat lorong nak masuk ke rumah aku. Kalau ada gerai, takkan la facilities takder kan?

So ari tu aku register under staff package. So bila dia check system, kata aku nyer takder, so dia masuk dlm on-demand nyer request. Kebetulan masa cuti Wesak tu, ada contractor Unifi mai pasang utk jiran aku. So aku dan2 jelah tanya mamat tu. Dia ckp mmg dah ada, siap dia pi lg kat kotak DP yg ada kt blkg umah aku. Siap bg no DP kat aku suh aku inform kat TM.

So td aku pun pi la ckp. So derang nak proceed la permohonan aku. Sekali, derang check dlm senarai tu, ada la alamat umah aku (without no rumah la), tp bila derang masuk dlm system, takder la plak. So org TMPoint pun confuse. Sama ada system derang tak betul ker apa, so dia ckp nanti derang email kat org yg jg system tu. So kalau ok nanti, derang akan proceed lah.

Balik td aku singgah restoran kt Minlon. Tmpt tinggal lama aku dan kedai mkn tu kedai feveret kitaorg. Aku tgk pekerja masih sama seperti mn thn 2002 dulu. Bagus tul depa ni. Mknn pun masih ok.

Tgh kitaorg berdua mkn, tetiba dtg lagi sorang member ofis. Otai kata org2 skrg. Mcm2 citer yg kitaorg dgr dari dia pasal ofis kitaorg dari zaman 1990 lagi. Fuuuhhhh...dan rezeki kami hari ni....Lunch ditanggung.. Terima kasih byk2, semoga anda dimurahkan rezeki.. ;)




Aku skrg ni menghitung ari utk bercuti. Dua destinasi yg aku akan pi. Tp destinasi pertama aku tak excited pun utk pi. Mungkin mereka2 yg pi ni, aku masih lom rapat. Maklumlah this year br join derang nyer grup sedangkan derang dh hmpr 5 thn bersama.

Destinasi kedua adalah yg dinanti2kan. Tak sabar nak kemas baju...hahahaha

Notakakikukuhilang: Dlm hati ada kesedihan.....best yek gunakan org utk kepentingan peribadi?

No comments: