Sunday, May 22, 2011

Our new fren

Sejak camera lama aku kena curik dulu, dah lama gak ler aku takder kamera. So guna jelah camera yg ada kat tepon tu.

Tp bila pikir nak pi jejalan nanti, takkan nak guna camera tepon kot. Yelah, tepon aku tu, bateri dia mn la tahan lama. Kkdg menggila pun ye. Tetiba jer kuar memory dah full la...application tu dah bukak la..mcm2. Nanti tak syok la kan.

Destinasi pertama tu, takkan la nak tumpang org nyer camera jer. Kita pun nak gak capture our moments kan? Dan utk destinasi kedua tu, takkan la beradventure tanpa ada kenangan? Mmg tak syok.

So tetiba terpikir plan nak beli new camera. So bincang ngan adik, dia pun setuju nak berkongsi duit utk beli camera tu. Yelah, kalau sorang2 nyer duit, tak brp nak mampu lah den.

So pi Mines. Kitaorg budget nak beli yg Olympus.
Why choose yg ni? Sbb kitaorg mmg plan nak carik yg tough sikit dan blh bawak ke mana2. Means kalau pi mandi ke apa, still leh bawak camera. Takder la nak gi mandi pantai, camera kena tinggal dlm bilik. Siannnn dia....

So smlm kat Fotokem, dia tunjuk dua model. Yg Olympus dan jugak Sony.


Try punya try, tawar menawar, bincang membincang.....dgn hati yg berdebar2 terpaksa gak ler hangus duit beli yg Sony tu. Terketar2 tgn dan berdebar2 hati....Abis duitttttt..

Aku ngan adik aku dok usap dada masing2, pujuk diri sendiri, dakperrrr...sekali sekala jer...bukan selalu..Huhuhu

So nilah kawan br kitaorg


Yg Olympus tu rega dia Rm820, dan yg ni Rm1100. Tp tu rega cash.

No comments: