Sunday, February 21, 2010

Citer Mulan

First time tgk citer Mulan adalah citer yg cartoon tu. Suka ngan citer Mulan tu sbbnya derang tunjuk yg pompuan pun leh lawan org jahat and pompuan pun otaknya genius. Dan bila tgk citer tu, aku dan kekawan gelak sbbnya hero dlm citer tu, sememangnya Mulan sbb lelaki yg jadik ketua tu, cam tak bermakna langsung, cam lembik jer. Walaupun sekadar kartun, but I like la that movie.

Following after, aku tgk citer Mulan Chinese drama. Kalau tak silap Anita Yuen jadi Mulan. Tak syok sgt bg aku. Mungkin sbb dipanjangkan jadi drama, so cam meleret sikit citer dia.

Last week, mungkin sbb CNY or memang Disney channel suka ulang2 citer, so sekali lagi aku tgk Mulan cartoon movie (dah byk kali dah tgk sbnrnya). And last week masa jln2 kat The Mines, aku terjumpa cd ni. Mulan the Movie lakonan Zhao Wei. AKu suka minah ni berlakon. Terus aku beli lagipun nak gak ler kan camner citer ni dlm version yg ni. Kot2 ada bab2 komedi ker cam kartun masa dia purak2 jadi laki tu kan...

Rupanya silap telahan aku. Citer ni bg aku la kan, dari awal citer, hinggalah akhir citer, sedih jer manjang. Kalau yg tak tahan emosi, mungkin nangis kot. AKu pun tahan nangis pun sbb ada adik aku kan. Kalau sorang2, meleleh gak kot. Summary citer ni, aku sambung kat next post, nantikan panjang plak aku bebel.


No comments: