Friday, November 6, 2009

Yesss

Aku kalut sikit dua tiga menjak. Satu sbb nak pindah umah. Laktu umah nak masuk tu mcm2 kena buat. Maklumlah umah yg kosong sekosongnya ala2 baru la kan kononnya walaupun umah tu terbiar dlm bbrp tahun sbb tuan umah asalnya tak pernah masuk umah tu sejak umah tu siap lagi. So byk la aku kena handle. Ngan mcm2 kerenah org lagi...peninggggg

Yg kedua plak, pasal tetiba jer kena pi Indon sbb nak demo projek kitaorg kat potential customer. Projek aku ni melibatkan GSM, dan no kita ngan Indon lain. Means, bilgn no tepon tu. Tu yg byk la yg kena adjust. Yg tambah kalut sbb programmer (my partner in crime) plak berenti. So aku kena handle semua part software..huhu

Tu la yg aku dua tiga menjak serabut jer. Balik umah kepala pening pikir pasal umah, pi ofis pikir hal pi Indon. Sbb tu aku harappppp sgt tak jadi pi Indon. Sbb apa? Sbbnya:

1. Aku nak bg settle betul2 dulu pasal umah aku. Bg aku kemas dulu rumah aku elok2. Skrg ni umah aku elok sikit jer dari tongkang pecah. Tak best aa tinggal umah dlm keadaan yg tak sempurna lagi...Sian adik aku plak kan

2. Sbb hal umah aku ni, simpanan dah 0 (ada yg nak sponsor??? hehehe). So mana la ada duit nak pi sana. Walaupun hal ofis, mesti pi sana nak kena pakai duit gak kan. Dahler advance tak dpt sbb tergesa2. Takkan semua benda nak pakai CC. Kalau claim dapat cepat ok la kan..Ni claim pun dpt lambat, interest CC pun naik...company bukannya nak tlg byr pun interest tu

3. Programmer org lain. Program bukan aku yg buat. So aku kena study program tu, kena bljr camner nak setup dia, all the things...Risau aku kalau pi sana ada problem dan aku tak leh nak settlekan..mampus aku..dahler kat sana guna 12-14 character..kat malaysia mmg fix 12 character...byk oo nak kena tukar2 study program org...susahhh

4. Pi sana buat keje, bukan pi sana utk enjoyyy...heheh

5. Aku tgk arragement pun masih kelam kabut..aku tak suka pi dlm keadaan kelam kabut...Ni hari isnin minggu dpn nak pi, hari ni, Jumaat, kelulusan pun tak disign lagi, kastam punya hal tak settle lagi..hmmmm

Imagine la kan, Isnin ni dijadualkan pi, ari ni tiket entah ke mn, so pagi2 lagi aku cuba settle hal tiket. Mujur hal tiket settle...Tup2 tgh dlm kekalutan utk buat persiapan pi sana, dpt email dari org Jakarta, kata derang tak ready utk POC.

Aku apa lagi, happy la kan. Cepat2 aku minta kawan cancelkan tiket dan nasib baik tiket lom issue lagi. Dlm happy2, derang ckp masih dlm perbincangn...Aduhai..tak perlu la bincang2 lagi...hehehe

Tp akhirnya td selepas demo fire drill, bos ckp, mmg sah, tak jadi....Syukur....aku leh la teruskan agenda aku utk settlekan hal rumah aku. Hahahahha

Jgn mare yek boss...



No comments: