Tuesday, November 17, 2009

Gangguan

Pg td dok borak2 ngan kekawan pasal gangguan setan dan amalan yg patut kita lakukan sbg ibadah dan jugak seantara dgnnya. Then member pun bukak citer pasal diri dia. Dan dlm masa yg sama aku pun bukak citer gak.

Sbnrnya yg jadi kat aku ni dah lama gak ler. Tak silap bermula tahun 2001, pi umah kawan, dan kakak dia yg leh nmpk benda2 ghaib ni bisik kat kawan. Dia pesan suh aku carikan ustaz sbb dia nmpk something ikut aku. Tp aku hanya anggap cam nothing la kan...

Then thn berikutnya, mcm2 la jadi kat aku. Dari aku terasa cam ada benda kat sekeliling aku (kkdg terasa cam ada something kat sblh, bila pusing, takder plak, kkdg nmpk something tp bila tgk betul2, xder plak), tindih menindih, mimpi benda2 pelik, dok antara realiti or tidak..mcm2 la kan..

Antara yg aku tak sure di alam realiti ke tidak, waktu aku tidur mlm, dlm gelap tu, aku nampak someone bukak pintu, pegang baby, then dia letak baby tu blkg aku yg tgh tidur mengiring. Then aku terasa panasnya baby tu seolah ada manusia yg dok sblh aku. Tp aku paksa diri aku utk berpusing ngadap baby tu sambil baca ayat yg patut, dan paksa utk bukak mata. Walaupun agak susah masa tu dgn bacaan Kursi pun cam berterabur sbb mulut ni cam terkunci, tp aku paksa gak. Syukur lah kan, bila mata leh bukak tu, aku pusing, takder pun benda2 tu semua.

Selain tu kejadian aneh bila aku tidur dgn pakai pakaian lain, bila bgn pg esoknya, lain plak baju yg aku pakai. Kerap gak kejadian ni berlaku. Tp aku hanya anggap benda ni jadi mungkin sbb aku sleepwalking ke, ngigau ke apa kan...X nak pikir benda2 lain.

Tp one time bila dah kerap sgt, member2 pun dok bising2 suh jumpa ustaz, so aku pi la kan ke Darul Syifa'. Tp tak cerita lebih la kan, biasa2 jelah kan....tp masa jumpa ustaz tu, dia ada la tanya kan sama ada aku ni ada pakai tangkal or amalkan ilmu apa2. Aku ckp mn la aku amalkan benda2 pelik or mistik gitu. Ustaz tu ckp, badan aku ni panas, dari sini (sambil letak tgn dia kat dpn badan dia) dah leh rs panasnya badan aku. So ustaz tu bg no dia, suh buat appointment, dia nak tgk umah sekali. Tp tu la aku ni anggap mudah, so tak call pun balik ustaz tu.

Lepas tu pun, aku wat derk jer. Sbb bagi aku mungkin apa yg terjadi pada diri aku ni sekadar silap aku sendiri bukan benda lain. Sampai la akhir tahun lepas, mata aku tetiba bengkak dan lebam sebelah mata. Macam2 pakar perubatan aku jumpa, dah scan byk kali dah, semua pakar tak jumpa apa sbb mata aku jd gini. Yg derang pelik sbb aku langsung tak rs sakit. Derang pun cam pening kepala, nak bg ubat apa pun tak tahu sbb tak tahu apa puncanya.

Masa aku balik kg, aku citer la kat akak aku. Akak aku ajak la jumpa jiran lama dia yg dikatakan blh nmpk la benda2 ghaib. So dari tilikan dia, dia kata ada makhluk hitam (jin ke setan ker, aku dah lupa) ni dok menempel kat diri aku. means sentiasa ikut aku. Sometimes dia masuk dlm badan, sometimes tidak. Dan apa yg dia ckp tu, cam kkdg aku akan tetiba rs nak marah semua, agak betul la kan. So dia bg air bacaan ayat suci al-quran suh aku minum.

Aku amalkan la..tp cam acuh tak acuh la kan. Sampai la makin teruk bengkak ni (dari skdr bengkak dah jadi cam lebam2 kena tumbuk org), Aku pi jumpa seorg ustaz ni. So dia tgkkan apa yg patut, baca apa yg patut, then dia bagi air utk mandikan dan minum. Pesan dia tak yahlah pi jumpa pakar2 lagi sbb derang pun dah tak blh wat per. Tp bila aku tanya sbb apa, dia tak mo ckp.

So balik tu aku amalkan then kebetulan aku pi bercuti ke Penang, aku lupa bawak, so aku cam abaikan sikit la kan. Masa sehari dua aku amalkan, nmpklah perubahan sikit kat mata aku ni. Tp bila dah lama tak amalkan, on off la jadinya penyakit kat mata ni. Mmg kalau sapa2 tanya, aku jawab jer kata dah jumpa Dr, semua suh aku jumpa bomoh plak, even org2 Cina pun. Derang ckp, kalau Dr takleh, cuba la jumpa bomoh plak.

Sampai la pagi td, kawan ajak pi jumpa ustaz utk tgk diri dia sbb ada org ckp, ada org pernah kenakan dia masa dulu2, so aku pi jumpa lagi sekali ustaz yg aku pernah jumpa dulu tu.

Kali ni aku cerita kat dia dari A hingga Z pasal apa yg pernah aku alami sblm2 ni sampai la skrg. Sbb dulu aku hanya citer pasal mata aku yg bengkak ni jer. Lps dia baca apa yg patut, rawat apa yg patut, cam biasa dia suh aku mandi dan minum air yg dia dah baca ngan ayat suci Al-Quran tu. Aku tanya dia sbb apa, mula tu dia tak mo ckp. Bila dipaksa dan ditwist sikit, ustaz tu ckp gangguan tu daripada setan. Yg bengkak kat mata pun tu adalah gangguan setan. Bila aku tanya, tu gangguan sbb org bg ke apa, dia kata jgn pikir semua tu. Aku tanya bila start kena ganggu ngan setan, dia ckp start aku mula rs semua2 tu. Dan sama gak dgn jiran lama akak pernah ckp, benda tu kkdg masuk dlm badan, kkdg dok kat luar jer. So utk protect diri, doa byk2 ngan Allah, dan amalkan sapu air tu kat muka, kepala dan sekeliling dia supaya setan tu tak kacau lagi. Dan renjis air tu dlm rumah supaya dia tak dtg lagi.

Selama ni aku mls nak percaya sgt benda2 ni semua sbb bg aku apa yg berlaku adalah sbb diri aku sendiri, bukan sbb org lain. Tu yg aku ckp ngan ustaz td, aku just nak confirm kan lah, kalau benda2 ni terjadi sbb diri aku sendiri, aku akan cuba ubah supaya xjd lagi, tp kalau berlaku sbb gangguan setan, aku nak lah berubat kan.

So skrg ni, aku harap aku dpt amalkan apa yg ustaz tu suruh sebaik mungkin, dan semoga aku akan sihat walafiat. Insyaallah

No comments: