Wednesday, October 29, 2008

Sengallllllllllllllll

Geram, sakit hati, mcm2 rs sekarang. tak pasal2 aku tak leh tidur, dan arini terpaksa dtg awal ofis dlm keadaan ngantuk. yelah aku nak sambung tidur pg td, tak dpt tidur sbb dok teringat sakit hati pasal mlm td. dahler mlm td tidur lmbt...gerammmmmmmmmm...

Sbnrnya ari sabtu itu hari lagi. Balik dari open house member aku, tetiba aku dpt call berderet2 dari no yg sama yg not in my list. aku mls nak angkat sbb aku mls nak melayan org2 yg dok call ajak join kelab tu la, ni la, insurans tu la, ni la, konon no anda bertuah la...mn ntah dia ambik no tepon aku. geram aku..

aku try la msg no tu, mn tahu kan, kkwn aku ke apa kan. so aku tanya la ni sapa kan. dia tak nak reply. so aku budget, sah la ni jenis yg iklan thru phone ni. so aku ignore la kan...

tetiba mlmnya, dia call lagi. aku geram la kan, so aku angkat. bila aku angkat, dia senyap then dia letak. (sial betul caller tu). so aku call balik, cam tu gak, tak mo ckp. aku hangin la kan. so aku message dia, "kalau ngko dok call aku tp tak mo ckp, lain kali jgn call.menyusahkan org jer". ada lah ayat angin aku masa tu. geram weh org main2 gitu.

lepas tu dia msg, dok tanya aku sama ada aku ni single ke, keje ngan TM ker. aku bengkek la kan. aku tanya la ngko ni sapa kan, dok main2 aku camni. dia dok ckp la dia ni peminat aku la, nak make sure betul ke aku org yg dia suka tu. aku naik geram dah masa tu..yelah cam nak main2 kan aku jer. masa tu aku dok budget kkwn aku nak kenakan aku yelah sbb siang tu aku pi open house kawan aku kan.

bila aku tanya mn dpt no semua, dia tak mo ckp. aku cukup pantang tul kalau org dok kacau aku, tak nak ckp nama sapa, mn dpt no aku. mmg silap besar la kan. tak kira la kalau kawan aku sajer nak kenakan aku ke apa..mmg nak kena maki ngan aku la kan kalau org buat gitu kan aku. mula tu dia dok ckp kata dia akan citer sapa dia kalau confirm aku keje ngan TM. so aku tipu dia, aku ckp aku mmg keje ngan TM. so dia kata dia pun keje TM gak, dok tanya bhgn mn. kalau tanya bhgn mn tu, sah2 la bukan budak ofis aku. sbb kitaorg tak pernah panggil "bahagian". ofis aku mn ada bhgn apa2 ni. ngko unit mn, cluster mn, program apa jer...

so aku bengang sgt, aku ckp ngan org tu, stop mainkan aku, aku not interested melayan org2 gini. so dia senyap sampai la mlm td tetiba msg aku lagi.

mula tu dia tanya aku, pesal interested ngan laki org, tak interested ke nak kawna ngan dia yg single ni. aku terus rs nak naik angin. ko ni pehal kan...tetiba jer dok kata aku gitu kan. so aku marah lah. lepas tu tak abis2 dok tuduh aku kacau laki org. aku bengang aaa...bila masa plak aku kacau laki org. tak pernah pun aku dok goda laki org. yg member2 kawin yg rapat ngan aku pun, bini derang mostly kenal aku. lagipun, weh...ofis maaaaaaa...takkan la kalau org tu dah kawin, kita takleh nak bekerja ngan org tu...tu kena buat ofis khas utk org bujang dan org kawin separately..

aku ckp la kat org tu, aku rs dia tu dah silap org dah. dan aku ckp la, aku sbnrnya aku tak keje ngan TM pun. dan stkt ni aku tak pernah lagi rapat ngan laki org (means smapai nak kacau hak org). dia dok tuduh2 la lagi aku kan. aku bengang la kan...aku marah dia, aku ckp jgn dok sedap2 tuduh org macam2, siasat elok2 dulu. ntah apa lagi ntah aku dok marah org tu.

tup2 lepas tu, ada la mamat TM ni msg aku. tanya ada tak bini dia call or msg aku. aku terkejut la. sbbnya mamat ni berurusan ngan aku sbb utk projek aku ngan TM tu, aku park server projek aku kat ofis mamat ni. dan mamat ni yg jaga server aku tu. aku hanya urusan ngan mamat ni pasal server tu jer. even laki tu nama aku pun dia dok silap sebut ari tu. nmpk sgt urusan aku ngan mamat tu hanya urusan formal.

mamat tu minta aku explain kat wife dia sbb dia kata dia dah tak larat dah dok explain. siap minta maaf sbb bini dia buat gitu kat aku. ni mesti bini jenis cemburu buta. aku just ckp kat mamat tu, kata aku dah ckp kat wife dia, yg dia dah silap org, aku tak pernah close ngan laki org. mamat tu kata ok, dakpelah...

aku mmg hangin la mlm td. aku rs ari ni aku nak maki jer pompuan bodoh tu. suka2 hati jer dok tuduh aku bukan2. siasat la dulu sblm nak tuduh org macam2. tak ke skrg ni dah memalukan diri sendiri dan menampakkan diri tu bodoh.

sorry yek bini2 org semua. aku mmg cukup bengang la benda2 gini. mmg la aku single lagi kan. tp tlglah, jgn la igt org tu single, terus tuduh nak kacau laki dia kan. siasat la dulu, jgn main hentam jer. so far, i'm not interested pun ngan laki org. even duda yg bercerai sekali pun (takut jadi cam member aku. kawin ngan duda, tp ex dia yg dah cerai berthn sblm kenal ngan member aku, still dok jeles ngan laki dia). kalau blh la kan..so far aku kalau tahu org tu dah kawin, aku dah letakkan border siap2 dah..tak tahu la kalau one day Allah uji aku kan. mintak simpang la kan...

Ni kejadian kedua yg berlaku. yg first pun gitu gak. tak tahu ujung pangkal, tetiba nak tuduh aku gini gak. mentang2 la aku ni single, ngko igt aku ni takder perasaan. padahal laki ngko dok bersayang2 ngan bini org. geram aku...

No comments: