Thursday, October 9, 2008

Apa la nak jadik..

Tetiba member YM, tanya pendapat aku. Apa hukumnya gugurkan kandungan ngan alasan tak bersedia utk ada anak lagi?

Aku ckp la, apa yg aku tahu, gugurkan kandungan ni haram. Kecuali lah ada sebab yg dlm agama benarkan..

Member aku citer yg kawan dia ni nak gugurkan kandungan dia yg dah 3 minggu ni ngan alasan dia tak ready lagi dan anak dia pun masih kecik. laki dia pun tak ready lagi...kawan aku ni marah la depa, dah tahu taknak anak lagi, tak reti nak rancang tu pesal kan..masa wat, tak igt..

Member aku ni bising2 la kat depa ni, dia nak sgt anak, tp tak dpt, Allah bg kat derang tu, tp derang plak tak nak..anak2 ni kan rezeki, so apa lah salahnya terima. setiap apa yg Allah bg mesti ada sebabnya...betul tak?

Kalau pikir ready tak ready ni, masa ni mungkin la kita dok pikir mcm2. insyaallah bila dah lahir baby tu, adala tu Allah bg jlnnya..

No comments: