Tuesday, October 14, 2008

Hujung minggu yg memenatkan 1

Mmg penat pun...dahler mlm tu balik dari kolam air panas dah lewat mlm. lepas tu pg tu, kena siap2 pi ambik jubah kat upm plak.

sampai jer upm, aduhai, ramai nya umat manusia. (tak ambik pun gamabr sbb mls). dahler nak park pun susah. mujurla ada satu tmpt parking tu, terselindung ngan van, so ramai la yg terlepas, so dpt la aku park kete. dkt lak tu ngan tempat tu.

member yg dtg awal siap2 dah ckp apa yg perlu dibuat. so terusla pi kat kaunter yg patut kena pi. mujurla barisan dia pendek jer. sbb derang dah separate between bachelor ngan postgrad.

Tp tgh dok tunggu member sorang lagi park kete (konvoi ngan member sorang lagi), start bbdk bachelor ramai masuk lane tu...pjg la jadinya..dahler ngan panas terik...aduhai...mujur aku dah cop barisan siap2, so member aku terus dtg pi kat aku la kan...

Mujur berbrs tak lama. terus pi ambik jubah. ambik jubah pun takder la lama sgt. tp entahler, manusia kan jenis nak cepatttttttt jer...tetiba la dari satu lane, jadi dua lane...hampes tul. dahler yg jaga kaunter tu sorang jer. geram jer...

Best gak ler dpt jumpa kekawan. maklumlah masing2 bz ngan keje walaupun kalau nak jumpa senang jer...still ada gak yg aku selalu jumpa time buat2 aktiviti. kitaorg ni ada jer lah aktiviti, swimming la, jogging la..time2 gitu lah ktiaorg jumpa.

Lepas jer ambik jubah, nak balik tu, tetiba kete aku kena blok. tensen tul aku. hon2 pun, sorang pun tak kuar ambik kete dia...sakit hati...member aku sian kat aku, dia ajak pi mkn dulu then dia ajak aku tunjuk tmpt buat ear candling.

So kitaorg pi bangi, makan tghr ngan hilangkan dahaga. sampai dua gelas sorang kitaorg order air. mmg la dahaga ngan panas yg terik gitu. lepas makan, terus pi salon yg ada buat ear candling tu.

Biasanya aku buat ngan bos dia, tp ari tu bos dia takder. pi kedai satu lagi. so pekerja dia yg buat..member aku tak pernah buat lagi, so dia tanya la aku apa rs sbb masa tu aku tgh dok buat. aku ckp la, bunyi bising (tak reti nak describe..ala bunyi benda tu terbakar kan)...then minah tu ckp apa, tu bunyi hama tu larik...hahahaha..aku senyap jer...

Sebenarnya bos dia dah terangkan dulu kat aku pasal ear candling ni. bukannya dia hapuskan hama ke apa, tp dia bersih kan telinga. benda tu akan sedut taik2 telingan dan kotoran dlm telinga kita. siap bos dia bukak lagi kertas tu bila dah abis buat kan...so ada la taik2 telinga dan apa yg ada dlm telinga kita kan...dia kata beza ngan yg resdung nyer. kalau resdung kita bg asap kat tempat resdung suh dia kuar..ni kita sedut dia...

Bila minah tu ckp gitu, aku tergelak la dlm hati kan...nasib la bos dia dah citer awal2. kalau jenis yg tak pikir logik, dia mengiyala kata minah tu..benarnya bunyi bising tu, adalah bunyi kertas tu kena bakar. dah corong tu masuk dlm telinga kan...of course la dgr kan...

Dan aku rs minah tu tersilap ambik yg resdung punya la...entahler..takut aku plak yg silap kalau aku tegur minah tu. sbb aku nmpk cam lain sikit...

Abis jer buat ear candling, gi ambik kete then aku terus gi ambik master aku. sbbnya dah janji ngan dia, ambik dia sbb dia nak ikut aku gi round kl.

Round kl sbb nak gi carik cd korea ngan buku (yg kena culik ngan pencuri itu ari lom lagi berganti). Mula tu nak pi kotaraya tp tgk2 master aku (dia jadi supir aku ari tu, padan muka dia sapa suh ikut..hehehe) bawak jln ke jln tar. so alang2 dah lalu situ, aku suh dia stop, then pi kedai buku minerva ngan mukmin. jumpa la buku yg aku nak, then kitaorg headed to kotaraya plak. dah ler ujan time tu, tp kitaorg cam biasa la waterproof...kononnya...(sbb sblm tu aku pi kdai spare part kete uncle tu yg biasa master bawak ktiaorg gi jumpa. ujan, so dia offer payung..aku ckp kat uncle tu, dahkper saya water proof..gelak uncle tu)

Sampai kotaraya, terus aku bawak master aku pi naik ke tmpt cd. carik cd yg aku nak. lepas tu usha la psp. kedai tu kata rega dia rm600 but without memory card...wink wink..hehehe

Lepas kuar dari kotaraya, nak la gi minum, carik la kedai nak minum, tetiba cikgu aku call. ajak pi putrajaya. apa kejadah la mamat ni ajak kitaorg pi sana. masing2 angkat bahu tak tahu napa. (kalau aku kata cikgu aku jeles kitaorg gi dating blh ke? hehehe) so kitaorg pi la ke putrajaya..

Sambil tgk member2 aku ada kelas ngan cikgu tu. aku ngan master bercanda kat tepi kolam jer. sbb dah biasa situ, life guard tu pun dok tanya aku pesal ari ni tak swim, aku ckp la, malas..hehe

Lepas derang swim, kami berdua tunggu derang siap. master aku ckp la, cikgu ajak pi kolam air panas...aku tak larat la, badan penat pun tka hilang lagi...so kitaorg bincang2, conclusionnya, kami ber4 gi mkn dulu, then aku kena htr master aku balik umah, then dia ngan cikgu gi kolam berdua jer..

tp mlm tu sbb penat sgt, aku pi tidur umah adik aku. umah adik aku dkt jer ngan umah master. sbb aku mmg tak larat yg amat dah nak drive balik umah, so suh master htr aku ke umah adik aku then suh dia park kete kat uamh dia sbb umah adik aku tu susah sikit nak park kete....sampai umah adik, terus aku tertidur...

No comments: