Tuesday, October 14, 2008

Hujung minggu yg memenatkan 2

Pagi tu, master aku dtg htr kete. sblm balik tu, dia ajak pi breakfast dulu. so breakfast kat area situ jer.

Dlm tgh2 breakfast, tetiba jer dia ajak pi survey salah satu wishlist aku...heheh..aku apa lagi, ok jer...

Ngan selekehnya aku (pakai seluar track, tshirt, tudung yg entahler nak ckp) sbb plan nak terus balik umah kan...kitaorg terus la pi lowyatt. sblm tu call member aku sorang lagi sbb dia pun sibuk dok usha benda yg sama. tp tak diangkatnya telefon itu..byk kali gak cuba sampai masuk voicemail(bateri kong kot)

Tp tak byk la yg ktiaorg jumpa kat lowyatt tu. adik aku ada ckp kat PJ ada satu yg ala2 lowyatt. so kitoarg pi la PJ. try call adik laki aku. dia plak tak bangkit tido. so try tanay adik pompuan mana tahu pakwe dia pernah ajak dia pi ke apa. sekali dia kata dia tahu nak ke sana. apa lagi kan.

So sampai sana, kitaorg masuk la shopping complex ni.. tp eh, takder pun yg related ngan IT. satu jer kedai jual cd. pikir2 mungkin silap kot..mungkin armcorp mall kot..baru jer nak blah, master terjumpa member. member dia kata blkg bgnn dpn jer...nasib dkt tu je kan..

Sapa tak tahu, ni tmptnya: Digital Mall

Best gak kat sini sbb benda yg dicarik tu, byk la plak kat sini..senang kitaorg nak compare rega. Call member suh dia dtg sini. so confirm la kitaorg beli. sementara tunggu member, kitaorg lepak2 kat mcD dulu...selekeh giler aku. master aku gelakkan aku sbb aku ckp kat dia aku ni cam budak wushu. ngan track yg labuhnya...ngan kasut bertutup (mula tu nak pakai selipar jepun jer, tp takut cam kesian plak..nanti org tak nak layan aku sbb cam pengemis plak kan)

Sampai jer member, kitaorg pi balik kedai yg kitaorg target. mula tu nak pi kedai satu ni. dia pun dah offer kat kitaorg harga dah ok dah, so dah setuju dah nak beli ni. tetiba pompuan tu dtg kacau. kata kalau bg rega tu, nanti dia rugi. siap suh kitoarg pi kedai lain kalau dia tipu. siap ckp kedai lain bg murah sbb tipu. aku ckp la, semua kedai ckp benda sama gak. masing2 kata kedai lain tipu pelanggan. so mn nak tahu kan, yg mn satu betul punya ckp..dah dia tak nak bg rega tu, so kitoarg blah la kan..pi kedai satu lagi. bnrnya, mmg nak pi kedai satu lagi tu, sbb offer dia lagi bgs ngan rega yg mmg la mahal sikit dari kedai ni, tp at least berpttn. tp kedai ni panggil ktiaorg tanya, apa kedai tu offer kitaorg (ntah knp tetiba jer dia target kedai tu). kitoarg ckp la kan..tu yg dia bg offer lagi murah. tetiba kata takleh plak...

Ni kedai yg ktiaorg pi. Brother Game Enterprise. Dia explain kat kitaorg pasla rega, then ktiaorg setuju, dia citer la pasal byk kedai nyer taktik nak lakukan barang2 depe, tipu pelanggan. salah satunya software dia la..byk la derang explain. aku nyer otak kejap2 ke sana, ke mari..ngan intai mamat hensem dok blkg aku (pelanggan tetap kedai tu). tp mmg ramai la org kat kedai ni. sbb cara dia jual kot. dia explain kat kita satu2. pasla software semua bagai kan..buat ktia rs puas hati la kan....

walaupun sungguh memenatkan, tp masing2 puas hati...senyapppppppp jer kat kedai mamak dok layan benda alah ni ngan muka tersenyum kepuasan...hehe..ni adalah hadiah birthday aku....hehe

No comments: