Tuesday, October 14, 2008

Kolam Air Panas Selayang

Ari tu, master kitaorg ajak la kitaorg pi berendam kat kolam air panas kat selayang. mula tu cam tak sure nak pi ke tak. tetiba on friday tu, masing2 kebosanan dan takder benda nak buat, so kitoarg decide nak la pi sini.

Master kata better gi tgh mlm sbb best sikit mandi2 air panas ni. So kitaorg bertolak dalam kul 9 gi ambik master ktiaorg kat p.dalam. so kitoarg bersama master dlm 4 org, pi la lepak kat kedai mkn dulu sblm pi sana. Maklumlah ari sblm nya konon master aku nak belanja mkn steak tp sbb aku sampai lambat sbb ada kelas swimming, so steak dah abis..hukhuk

Tp mlm tu, sampai je kedai, mamat si waiter tu (dia dah cam dah muka yg frust mlm sblmnya) terus jer ckp kat aku kata mlm ni steak ada lagi. so terus la order steak sbb member kata gravy dia lain dari yg lain.

Mmg la gravy dia lain dari yg lain sbb cam dia blend bawang semua sekali dlm tu. cuma satu jer aku tak suka sbb rs manis. sbb ptg tu dan mlmnya, ujan serba sikit, so rs sejukkk jer...

Lepas mkn, terus blah ke kolam air panas. Igtkn camner, rupanya ada 3 kolam air panas dgn kepanasan yg berbeza. Ni gamabr ni aku culik dari fotopages sapa ntah, aku google kat internet. aku tak ambik pun gambar sbb tinggalkan hphone dlm kete. nanti susah nak berendam kan.


Kitaorg mula tu dok lepak2 kat kolam yg paling la kurang panasnya. suam2 kuku jer. then master aku terjun masuk dlm. dia paksa ktiaorg masuk dlm. mula tu member aku masuk. aku ngan member sornag lagi, tak berani nak turun cam gayat jer. maklumlah sbnrnya dalam gak. cuma tepi2 tu ada batu. master nak ajar kitaorg suh konfiden. tp aku still tak konfiden. last2 dah asyik kena paksa, aku cuba la turun ngan member sorang lagi. tu pun dok atas batu. mula tu master suh kitoarg berenang sampai ke dpn tu, tp baru jer ada konfiden nak berenang, geng2 motor datang, bbdk tu start buat somersault. tensen tul kitaorg..last2 ktia org pun naik.

Pi la main2 air kat kolam panas yg lain. best gak ler...sbb suasana sejuk sbb abru lepas ujan. tu pun masa dok main2 air tu, ujan kejap. best la main2 air panas tu.

Kitoarg balik dlm kul 3 lebih baru sampai umah. pagi esoknya...aduhai..azabnya...padahal kitaorg tak buat apa pun, tp badan penat cam bawak batu berpuluh kilo...

No comments: