Friday, July 22, 2011

Keluar peluh sblm puasa

Aku ngantuk giler skrg ni. Baru balik lunch kat Pizza Hut. Asalnya nak pi JJ nak gi beli bola squash baru. Dah alang2 kuar berdua jer ngan kawan, aku angkut sekali 2 org ofismate aku yg asal dr India ni. Kesian plak derang, asyik melantak mknn cafe tu jer sbb derang takder kereta nak mkn luar dari cafe. Dah alang2 kuar mkn ngan derang, derng la belanja kan? Good decision ;).

Minggu ni dan minggu dpn adalah last utk bersukan sebelum puasa. Skrg ni every Wednesday aku akan gi main futsal ngan member2 ofis. Ok la sbb kitaorg main campur jer laki ngan pompuan, so bila main ngan bbdk laki ni, kitaorg main sambil di ajar oleh depa. So sikit demi sikit kitaorg dptlah skill tu. Thanks guys. So next week adalah minggu last kitaorg main before puasa. Dan kitaorg harap after raya, we will be back in court.

Gmbr cth ambik kat google

Esok pagi aku plan nak gi jogging kat Taman Metropolitan, Kepong sbb kul 10 pg nak kena ambik t-shirt. Aku join charity run ni.

Baju kena ambik esok kul 10 pg – 2 ptg. So dah alang2 pagi kena dtg, baik aku gi jogging terus sambil tu leh la berlatih utk esoknya. Insyaallah ok kot 5km jer pun, dan fun run jer. Harap2 tak pancit. Last week try gak jogging non stop 2km++. Ok jer, tak pancit pun. Berhenti pun sbb malas..hahahahaha. Aku sajer jer join benda2 gini. Sajer memaksa diri sbb aku tahu, kalau aku tak paksa diri, mesti aku malas nak bersukan. Ni pun satu cara daripada aku dok melepek dpn tv dan internet.

Ari tu kawan aku ajak main squash. So insyaallah kalau tiada aral ptg ni kitaorg nak gi main kat P11. Dah lama giler aku tak main. Bukan terer pun, tp main just for fun. Aku ni rules pun byk tak th. Tu yg bila org tanya aku pasal rules, aku terdiam jap. Yg aku tahu pukul bola ke dinding. Hehehe

Gmbr cth ambik kat google

Aku bljr main squash masa aku form 4. Masa tu ada senior ajak aku ngan kawan join this club. Cikgu English yg ajar kitaorg main kat Stadium Negeri. Masa mula2 tu ok la. Rs fun la gak. Mula tu club ni cam takder sapa pun nak join. Seingt aku masa tu aku berdua jer junior, lain2 senior. Lps2 tu kekawan aku start join gak, mula tu aku rs ok. Tp bila aku rs cam derang asyik nak konker jer, lelama aku pun rs bosan. Yelah asyik derang jer nak main dan cikgu bagi perhatian, tensen la kawan.

Last main seigt aku la, tahun 2008 kot. Ni dah berthn tinggal ni, harap2 aku tak lupa la camner main. Last night masa tunggu game bola start, tgk gak Nicol David main. Best gak dan baru th la serba sikit pasal rules dia.

Aku main game2 ni pun, just for fun, sosial dan keluar peluh jer pun. Tp bak kata kawan aku, letak satu target, supaya bila kita main, kita akan jadi lebih baik. Cam main futsal, buat satu target, so bila aku main, takderlah main utk fun semata2 but utk dptkan better skill, knowledge semua. So derang bagi target kat kitaorg, kitaorg main ni supaya game next year, we play better and get better result. Insyaallah.

MAINLAH SUKAN UNTUK KECERGASAN DIRI ;)

No comments: