Thursday, July 14, 2011

Aku geram

Tgh wat keje, sambil tgn dok merayap kat muka, blh tetiba aku terbau2 durian kat tgn. Padahal mana la aku mkn durian ari ni. Ari ni puasa. Nmpk benar la aku ni teringin nak mkn durian lagi.

Aku pun tak th la, pesal tahun ni bersungguh giler mkn durian. Blh dikatakan everyday supply tu ada kat umah. Sama ada aku yg beli, or adik2. Nak2 dkt umah ni ada yg jual durian kg rm10 utk 5 biji, 4, 3, 2. Pilih jer nak yg mn. Kitaorg tak mampu nak beli yg mahal2. Beli yg murah2 udah ler. Asalkan tercapai apa yg diidamkan.

Kalau dulu2, aku kepantangan makan lebih dari 3,4 ulas. Sah2 lepas tu kepala start sakit, badan terasa panas. Tp sejak last year (stkt yg aku perasan la), aku terlebih2 plak mkn. Skrg ni lagilah, blh je kalau nak suh aku abiskan 2 biji durian. Perghhh……cuma mlm tido kepanasan jelah.

Ari tu abg ipar balik dari Muar bawak durian kmpg fresh. Perghhh..enak gilerrrrrr……Tu pun mujur dia bawak balik satu guni jer (kitaorg dia bg dlm bbrp biji). Kalau derang tak mls nak menunggu kat dusun tu, ada leh dpt dari tu. Tu pun derang kata derang tunggu kejap jer.

PS17Cth durian yg aku makan masa kat medan ari tu. Ikut hati nak gomol semua, tp sbb masa ni aku migrain, terpaksa rela mkn bbrp ulas jer (memandang durian dgn hati yg sungguh sayu)

Ari ni aku tahan dulu hati. Tgklah ujung minggu nanti. Kalau rajin, nk beli lagilah…

Notakukukakiygtghnaktumbuh: Aku sbnrnya tgh geram sbb tetiba jer AVR Debugger ni takleh didetect padahal baru jer aku dok Run td ok jer. Angin aku rs. Terpaksa buat keje lain plak. Esoklah sambung programming ni…Arghhh

2 comments:

zarul said...

Durian!!! Perghh!!! :P

plug2pin said...

blh la dato makan byk2 durian...mkn sepuasnya sblm masuk pose