Thursday, July 7, 2011

Bola Sepak

Tahniah utk Red Warrior sbb menang Piala Liga Super 2011. Tahniah!!!!

(semua gmbr2 di atas hasil cilok kat internet setelah aku search kat google)

Pasal bola ni sbnrnya, tak pernah2 pun aku minat. Masa zaman aku belajar di sekolah rendah dulu, aku pernah pergi menonton perlawanan bola sepak sekolah. Pergi sekadar utk cheer pasukan sekolah kami.

Apa2 game bg aku sangat best kalau kita ada kumpulan yang ingin disokong dan ada gang bersorak. Dan sbb ada geng lah aku join utk menyokong pasukan kami. Menang atau kalah, dah lupa la plak. Tp paling diigt bila salah sorang pemain pihak lawan merupakan seorg dari keturunan org asli. Mcm mn dia blh bersekolah di situ, aku pun dah lupa sbb dia seakan glamer ketika itu. Sekolah dia hanya sblh jer sekolah kitaorg.

Berbalik pasal bola sepak, permainan ni pernah aku main masa drjh 6. After UPSR, kitaorg dibenarkan utk meluangkan masa kami dengan apa2 game yg kitaorg suka. So kitaorg ahli kelas decide utk change the game with boys. Means, laki main permainan perempuan dan sebaliknya. So laki bljr main netball dan kitaorg diajar main bola sepak dan sepak takraw. Tak sangka ketika itu kitaorg geng2 perempuan sgt enjoy belajar timbang bola takraw. Tak henti2 bljr. sgt bestttt…

Permainan bola sepak hanya aku tonton sekiranya melibatkan permainan Final utk sesuatu Piala. Cam Piala Malaysia ker..but depend on keadaan ketika itu. Kalau tetiba ada geng yg tengok, so aku akan join tengok dan sokong mn2 pasukan yg disukai. Kalau xder, not a big hal for me.

Kkdg aku tak memahami mcm mn seseorg tu blh giler bola. Sanggup meredah org ramai, bersesak2..uishhhh..idok la teman. Sanggup bgn awal pg semata2 nak tgk Piala Dunia…Ishhhhhhh tak kuasalah aku.

But thn ni tetiba berubah. Sejak aku tgk Piala FA baru2 ini melibatkan Kelantan – Terengganu, tetiba aku jadi excited plak tgk bola. Mlm tu, tetiba aku dpt mengenali pemain2 bola di Malaysia ni (usha yg hensem pun ye..hehehe)

Tambahan plak, sejak aku main futsal ni, dan adanya kawan yg sudi ajar pasal teknik2 main bola, teknik passing bola, teknik merembat bola setiap minggu, aku mejadi bertmbh2 excited. Best bila teknik2 tu dpt dilihat ketika pemain2 ni bermain di padang.

So sejak itu, aku terus melayan bola… Melihat Malaysia melawan Taiwan dan seterusnya mlm ni Kelantan melawan Sabah.

Ahad ni ada lagi game melibatkan Malaysia melawan Singapore. Insyaallah aku akan layan dan cheer for Malaysia.

MALAYSIA BOLEHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(aku ada bola sendiri kat umah, tp malas nak upload gmbr….bak kata kawan aku, biasa2lah berkawan ngan bola..huhu)

No comments: