Wednesday, June 9, 2010

Cuti-cuti Malaysia

Aku sbnrnya mls nak ke mana2. Nak2 time cuti sekolah ni. Tp bila dipikirkan, smpai bila aku nak terperuk kat umah aku jer kan. Patutnya time otak berserabut ni la, aku kuar hirup udara segar, bagi rileks sikit. Bawak kete, jln2, jauh dari bandararaya, kota yg penuh ngan kebisingan ni kan.

So tetiba jer terkuar idea nak balik kg. Balik kg sambil htr adik bongsu aku yg dtg dari ari Jumaat lagi balik asrama dia kat nun negeri ku tercinta tu. So ambik kesempatan drive balik kg melalui Trg sambil hirup udara segar tepi pantai.

Aku punya plan nak lepak umah adik aku kat Kuantan. Sekali dia plak tak balik Kuantan sbb laki dia kena pi Sarawak. Huhu... So nak tak nak aku kena la carik hotel/ chalet/ motel dan seantara dengannya.

Nak booking, tp aku takut at that time aku sampai mn dah. Sbb plan aku nak lepak kat Pantai Merang, kat Setiu tu. Tp risau plak kalau aku sampai lmbt situ. Rugi la kan, bila sampai sana, aku hanya tido jer. Sedangkan plan sampai sana, nak lepak2 tepi pantai bagai kan. 

Nak lepak Kuantan or area Cherating, aku rs cam blh lagi nak drive jauh dari situ. So nanti nak balik kg, dekat sikit. Tu yg plan nak pi Merang. Anyway aku tgk keadaan dulu camner. Kalau takder tmpt nak tido, aku terus balik umah je lah kan..Hehehe

Insyaallah on the way back to KL, plan nak singgah tido umah makcik. Aku sajer jer mls nak singgah umah makcik. Sbb asyik singgah umah dia jer, then aku plan plan nak jln2 kan. Kalau singgah umah dia, maknanya lepak umah jelah kan..Yelah nak kuar dari umah dia tu, aduhai, jauhhhhh beb...Tp tgk la esok kalau tetiba mls nak balik umah lagi, tmpt tido takder, terpaksa la kot singgah umah dia...Tumpang tido..hehe

Anyway, doakan aku selamat balik kg dan balik semula ke sini. Insyaallah segalanya selamat. Dan aku nyer mind pun lebih tenang dan no more serabut2. Insyaallah...Aminn


No comments: