Monday, June 7, 2010

Appointment with Dr Raven

So ari ni ada appointment ngan Dr Raven (rheumatologist) kat SDMC. Appointment should be 9-12pm, but sbb nak bekfes dulu, so tolak dari ofis dlm kul 9 lbh. Bekalan utk ke sana semestinya lah:
GL dari PMCare

Bahan bacaan...at least aku dah fhm dah pasal GLCD

Ari ni dah cuti sekolah so jalan smooth jer. Sblm kul 10 dah sampai sana, siap register bagai dan menunggu utk nama dipanggil. Aku dok kat kerusi yg jauh sikit dari org. Plan nak buat keje. Dah nama pun dtg hospital time ofis, so kena la buat keje ofis kan. Dah agak dah mesti menunggu paling koman pun 2 jam. Takkan 2 jam tu engko nak tgk org je kan. Baik la aku buat keje berfaedah sikit. Lagipun dah tahu nama mesti lmbt dipanggil dah no giliran aku pun no 17. Huhuhu
Gegar sikit..lagipun segan bunyi kamera ni kuat sgt. Tmpt kena panggil tu nun jauh kat tmpt ada org tgh jln tu

Mmg menunggu lama la kan. Dlm kul 1 brlah nama dipanggil. Ada improvement sikit la kan. Sakit dah kurang walaupun kat sendi still sakit, but at least yg mencucuk2 tu dah ilang. Dr tegur pasal mkn, berselera ker mkn sekarang. Aku ckp la, mmg pun. Dia gelak dan ckp dia tgk berat badan dah naik. Aduhai, yelah 2 minggu tak jumpa dia, dah 2 kg naik..Huhuhu.. So dia suh ctrl mkn. Yelah ubat steroid ni mmg la buat aku nak mkn jer kejenya.

Dah sbb jari telunjuk belah kanan ni degil sikit, tak nak surut bengkaknya dan masih takleh bengkok kan, so Dr terpaksa la cucuk bg ubat. Bagi jari tu leh lentur sikit.
Jari takleh bengkok. Sampai situ jer blh bengkokkan dia dan dah bengkak pun

 Kena cucuk kat telunjuk kanan. Tp sbnrnya kat jari hantu tu pun sendi dah bengkak dan keras. Tp still leh bengkok kan jari. Tu yg Dr hanya suntik kat jari telunjuk tp katanya dua2 jari sekali akan dpt effect dia.

Dr tanda ngan pen tmpt nak cucuk. Before that dia tekan2 dulu kat mn yg aku rs sakit. Tu yg dia tanda tmpt yg aku rs sakit bila ditekan. Dia tanda ngan pen pun aku dah sakit sbb pen tu muncung tajam. Mujur takder la sakit sgt masa cucuk tu. Aku dah cuak dah masa tu

Lagi 2 minggu kena jumpa lagi. Dr nak tgk ada tak improvement utk imflamation. Dia harap sgt ada perubahan dan aku semestinya lah kan amat la perlukan perubahan. Tanya Dr, agak2 ambik masa lama ker nak sihat betul. Dia ckp plg koman pun 3bulan. 

Balik td dgn seplastik bag ubat. Bekalan utk 2 minggu. Streoid pun Dr dah kurangkan, dan dia nak tgk improvement. Hopefully I will be better. Amin

No comments: