Sunday, June 6, 2010

Aktiviti hujung minggu

Entahler kenapa byk sungguh ari ni benda2 yg buat aku rs sakit hati, tensen, sedih dan mcm2...Ni br jer sakit hati ngan software nokia ngan netbook haprak ni.

Back to story. Sbnrnya aku dah karang dah pun guna tepon. Tp sekali aduhai tak jumpa kat mn Notes tu dipark kan. Abis memory tepon ni aku godek sbb aku nak copy paste. Tp idak ler ada. Aku check, dia kata suh guna PC Suite. Tp aku dah guna dah pun, tp takleh nak sync plak. Tak tahu la apa punca tak blh plak. Tensen aku...

Back to real story.

2 hari cuti means weekend ni byk spend masa kat rumah jer. Yelah no money you just stay at home jelah kan. Tp x bg bosan sgt, every morning aku kuar konon2 gi jogging la kan. Pagi sabtu aku pi naik bukit turun bukir kat Taman Putra Perdana. Berpeluh gak jer walaupun just jln. 

And 2nd day, means today, aku pi jog plak kat area Masjid Besi tu. Bukan jog pun, jog dlm bbrp meter jer pun, yg lain aku main badminton ngan adik aku.
Tgk ramai bbdk. Mungkin ada program keagamaan kot.

 
Pesal nmpk cam debab yek?


 
Air ni laju sgt nmpk cam plastik


2 hari ni gakler aku byk abiskan masa kemas umah, buat laundry. Kemas cabinet dapur bagi lebih organize. Tp tu la, kesihatan aku tidak mengizinkan aku utk berdiri lama dan menggunakan kudrat yg ad. Tambahan penyakit MALAS tu pun sibuk dok serang diri aku.

Lepas buat laundry, sbg therapy la konon, pi la jln2 kat Mines. Punyala jam. Ni bukan theraphy tp makin tensen. Rupanya ada Pameran READ kat dewan tu.

Dah alang2 nak jln2 jer pun sbb duit yillek, kitaorg pi gak ler. Aduhai, sprh dewan jer hanya buku2 Cina. Kalaulah aku ni reti berbhs Cina kan best. Aku dah kongkong diri sikit beli buku sbb buku yg lom dibaca masih byk akt rak buku kat umah. So td hanya belikan buku2 ulangkaji utk adik bongsu aku yg SPM thn ni.

Then kitaorg layan mkn kat Chicken Rice Shop. Mendidih jer aku rs. Apa taknya, panggil utk dptkan menu ajer dah mkn berapa minit. Byk kali panggil, tp wat derk jer. Ngan manager bangang tu sekali. Aku dah angkat tgn byk kali panggil, dia pandang jer dan buat muka derk. Rs nak jer tampar muka dia.

Dh berminit2 aku cam org bodoh dok panggil, barulah terhegeh2 sorang dtg htr menu then blah. Satu hal plak aku nak panggil utk order. Seksanya aku rs. Rs nak jer blah terus dari situ. Geram sgt. Brp kali panggil wat derk. Nak kata keje byk, blh plak tgk dok borak2, gelak2 kat kaunter. Bila panggil, pandang aku dan blah. Sorang lagi plak dok bagi signal suh aku tunggu then blah. Aduhai brp lama nak tunggu ni beb. Adik laki aku bengkek, terus bgn pi face to face panggil dia suh mai ambik order.

Dtg jer, aku sembur, tanya pesal lembab sgt. Dia ckp sbb keje byk. Aku sound la, keje byk apa nmpk dok terkedek2 pi sana, terkedek2 pi sini. Cam buat lintas langsung jer. Nak kata customer ramai sgt, biasa jer aku tgk. Majoriti semua dah abis mkn. Geram tul aku.

Time dpt mknn, blh plak lepas letak mknn ngan muka mencuka, blah gitu jer. Sudu garfu tak bg pun. Aku nyampah tul tgk staf derang ni. Ada ke ngan customer semua tunjuk muka masa mencuka. Ngan geng2 depa, cam kerang busuk. Nak2 yg pompuan. Rs nak lempang jer. Dahler sudu garfu tak bg, wat muka derk plak tu. Adik aku geram, bgn pi intai sendiri kat meja org lain.  Mmg bengang sungguh aku td. Dah ler aku byr service tax depa, bukan free. Service cam toooottt..

Sudah mkn, kitaorg pi round jap jer then balik. Mujur time balik tu jam dah kurang. So sempat la Asar kat umah. Niaku kena sambung balik proses melipat baju...Huhuhu...Dan paling sedihhh....
Bersusun kete (pandangan dari Mines Exhibition Centre)


ESOK KEJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



 

No comments: