Tuesday, November 11, 2008

My new toy

Ari sabtu ari tu kuar ppg lagi sbb nak pi midvalley. Sbb dah lama tak pi sana, lagipun sejak dari dulu lagi tahu yg bab2 parking kat situ cam sesak, so kitoarg bertolak pagi dlm kul 9 lbh. lgpun tmpt yang kitoarg nak pi tu start kul 9 pg.

Sampai sana, kitoarg park kat zon G then pi breakfast. Aku dah bekfes nasik dah pg tu, tp kawan aku ni lom mkn apa2...walaupun dah mkn nasik, tp mulut ku ini masih gak ler nak mkn kan...so aku makan asam laksa penang...sedap gak sbb kuah dia pekat..

Then barulah kitaorg pi kat exhibition centre tu. Sebenarnya kitoarg nak survey umah especially aku lah kan. sbb tgk gaji cam budget tu ada la utk beli umah lagipun dah tka larat nak sewa2 umah+tuan umah plak hampeh nak mampus, so better beli la kan..

Tp tak syok sbb rega umah semua out og my budget...hehehhe..aku nyer budget rendah jer dlm 200k ke bwh..maklumlah keje sbg kuli kan..mana la mampu nak beli umah taraf2 300k ke atas.. rs frust jugak la kan sbb masa pi dulu siap ada senarai umah lelong la bagai kan..tp ni non ado..tak tahu la kalau yg dulu tu expo umah lain kan...

Lepas tu rayau2 pi HSL kebetulan ada clearence sale. then tgk dvd player...member excited nak beli sony nyer sbb rega rm199 jer...tp aku ajak dia pi survey dulu kat tmpt lain..mn tahu byk pilihan dan jugak compare rega. mula2 tu dia cam tak nak la takut abis sbb tinggal berapa ketul jer..tp pikirkan kalau ada rezeki, adalah tu, so kitoarg pi survey semua tmpt dlm mid valley..

aduhai, rega sony tu takder nyer discount..tipu jelah..tgk semau kedai rega sama jer...so kitoarg survey mn yg best. kalau blh nak ada USB (sbb skrg ni byk download je kan movie2 ni) dan leh play DiVX nyer format.

So kitaorg (jadi kitoarg plak sbb aku pun teruja nak beli gak sbb aku nyer dvd player cap ayam serama buat hal) decide beli yg ni. Samsung nyer brand. Byk gak dia leh support..so balik tu test main dvd, ok jer...then mlm td aku test tgk movie guna USB...pun ok

No comments: