Monday, November 17, 2008

Down time1

Tak abis pasal msg bangang tu, adik aku plak kasut Camel dia kena curik...aku apa lagi membebel la kan...mana tak nya, umah tu nama jer dok berdua, tp semua aku yg kena buat. Sblm tidur, aku la kena check, pintu pagar dah kunci lom, gril umah dah kunci lom...semua aku yg kena settlekan...

ni adik laki aku, kalau aku lupa nak buat tu semua, maknanya, mmg umah tu tak terkunci la pintu pagar ngan gril pintu tu. so ari sabtu tu, mmg aku tidur awal, then dia sblm aku nak tidur tu, dia kuar umah beli mknn sbb aku mls masak ari tu.

aku bgn pagi tu, mmg aku tgk pintu pagar tak kunci, ngan gril pintu pun tak tutup. aduhai...tensen tul aku. tu bila ptg tu, dia baru perasan yg kasut Camel dia yg baru jer beli bulan berapa ari tu menggantikan kasut Camel dia yg jugak kena curik letak dlm pagar, telah hilang. dia letak kat luar sbb ari tu dia balik keje, basah kuyup, so konon letak kat luar bg kering.

membebel la aku smlm, ckp ni bukan kg, dah tahu dah sini ni camner, pantang ada nampak benda berharga, terus kena cekup. nak2 pagar pun tak tutup, senang jer org lalu lalang nak masuk umah curik apa2. muncung dia kena marah ngan aku...

area umah aku tu mmg gitu lah...benda2 yg rs berharga sikit better la letak dlm umah. ari tu pun, gunting rumput yg aku igtkn takder la org curik, tgk2 ilang gak. anti slip mat yg aku gantung kat pagar utk basuh, balik2 ofis, dah hilang...tak tahu la sapa la gatal sgt tgn nak curik...so next time, better watch out..

No comments: