Friday, November 21, 2008

5 jam di SJMC

Tu dia...5 jam weh...bertolak dari ofis kul 12 sbb pikir appointment ckp kul 2 kan utk xray.

buku appointment. kul 2 xray, kul 3.30 jumpa Dr Loh

Sampai jer, aku kena daftar dulu. then bhgn pendaftaran tu try call PMCare utk dptkan Gl. Aku dah call PMCare sblm pi, derang kata derang terus fax ke SJMC. so SJMC nak verify benda tu sbb tak thau derang fax ke mn kan..tp sbb lmbt nak dpt line PMCare tu, so org tu suh aku proceed jumpa Dr dulu then dtg balik kat situ

So menunggu la kat sana...lama giler....dlm hampir sejam stgh kot, baru derang dtg dan explain kat aku yg derang akan suntik ngan ubat utk bagi lebih contrast utk xray nanti. so dia explain la effect2 dia semua..aku ni dh ler jenis penakut bab2 jarum2 ni, so cam ketar gak ler mendgrnya...

Lepas tdtgn surat kebenaran suntik tu, dlm bbrp minit derang panggil. Nurse bawak kelengkapan dia semua...aku ni pusing la tmpt lain kan, takut nak pandang Dr masukkan jarum tu...bukan sakit mn pun tp sbb dok imagine sakit kan, so jadilah sakit sambil doktergedik2 kaki tu tahan sakit...Dr ngan nurse senyum jer

Dok tunggu la simptom2 tu dtg lps tu kan. sbb derang ckp kalau suntik tu akan rs panas satu badan, dan nak muntah2. menunggu la aku..then dok pikir, mesti derang nak bagi ubat tu menjalar satu bdn dulu baru lah derang scan kot...

Rupanya silap...hahahahha....setelah hampir 2 jam stgh aku menunggu, barulah derang panggil utk scan. dan ubat tu lom lagi masukkan..hehehe...tgh dok masuk kat bed dia tu, mamat cina tu explain la kat aku yg nanti dia akan cucuk ubat tu semua kan..sakit sikit katanya sbb pressure kan...berdebar2 masa ni

masa derang nak masukkan ubat tu, mamat cina tu dok belah kanan, nurse pompuan dok belah kiri. nurse tu dah siap2 pegang tgn aku yg mmg dah buh jarum tu...aduuhhhhh sakit sih....mujur nurse tu tlg usap2kan tgn tu tak bg sakit sgt....kepanasan bdn tu cam pijar kena cili jer...mujur kejap jer

lepas tu, menunggu utk report...lama giler....mula tu takut jer bila mamat cina tu kuar kata Dr nak jumpa. cam serius jer muka...mujurlah Dr kata dia tak jumpa apa2 yg pelik pun. syukur alhamdulillah...

Lepas dpt report (masa tu dah kul 4, suppose appointment kul 3.30) nurse bukakkan jarum then terus berlari ke tower sebelah...

ambik la no kan konon utk daftar sini...rupanya tak payah, dah daftar kat tower sebelah, kira terus gi bagi kat nurse yg jaga dpn bilik jer.

Menunggu lama giler..dlm 2 jam...dahler PSP pun bateri abis, mmg mati kutu la smlm...

report pasal xray..everything normal

tempat kena cucuk..hukhuk..sampai ari ni sakit lagi dan sengal2

So smlm, Dr Loh ckp, bengkak tu lom sepenuhnya sihat. so kena ambik ubat tu utk one month utk tgk ok ker tak..malasnya nak mkn ubat...

p/s: tak puas hati tul mlm td TARA3 HK menang....

No comments: