Thursday, July 31, 2008

Mlm td ada p.mlm kat area umah. So after maghrib nak la pi situ sbb nak beli untuk dinner...maklumlah malas nak masak. tgh siap2 tu, sajer la msg kawan ni...ajak dia pi p.mlm. Sekali dia reply, kata nanti dia dtg ambik kat umah. umah kitaorg ni dkt jer...tak sampai 5 min dah blh sampai dh. kawan tu dtg ambik ngan Storm. adalah anak2 dia sekali...so kitoarg pun pi la p.mlm

sampai sana, kitaorg mkn bakso..adalah satu gerai ni siap sediakan tmpt mkn. so kitaorg terus la mkn situ..lepas tu ktiaorg jln2 sat, aku carik mknn utk wat sahur sbb nak pose ari ni then mknn yg adik aku pesan...lepas dah settle semua, member ajak temankan gi isi minyak..aku ok jer lah..lagipun numpang org kan...nanti kena jln kaki plak..hahaha

sampai stesen minyak, member gi byr...aku dok mlayan kerenah anak2 dia...mula2 aku nak tlg isikan minyak...tp aku jeling sebelah, tgk ada bangla ni dah siap2 bukak utk isi minyak.. so aku wat derk jelah...dok melayan la budak2 kecik tiga org tu...sekali lagi aku pandang tepi...aku tgk bangla tu tgh pam minyak F1 (kat esso)..aku dlm hati dok pikir...eh kete kawan aku ni diesel ke petrol..aku rs cam diesel....bangla tu dah abis dah pam minyak semua...aku nak stop kan dulu pun, cam dah tak sempat...aku tunggu member aku..dia plak tgh dok bz shopping dlm kedai esso tu...bila dia dah masuk kete tu, aku tnaya la dia...eh storm ni guna diesel ke petrol? dia kata diesel...aku ckp la..eh pi check balik ngan bangla td, sbb td tgk dia masukkan minyak F1 tu...member aku cam..alamak, abis la enjin kete...cepat2 la dia pi ngadu ngan budak esso kat dlm tu...dahler member aku ni isi minyak tak tutup enjin..

lepas tu budak pompuan melayu esso tu dtg la...dia cam eh camner nak buat ni....dia dok marah bangla tu..apsal isi petrol...ni diesel nyer kete...bangla bodoh tu, wat muka bodoh jer..pompuan tu ckp la kat kitaorg...bangla ni dah byk kali dah saya ckp, jgn pam minyak customer unless customer suruh..ni dia buat gak..kalau isi minyak betul, dakper gak, ni salah isi...then aku teringat adik aku pernah citer, masa dia keje kat pam minyak dulu, derang akan sedut balik kalau silap isi..aku ckp la kat pompuan tu..budak tu kata dia pun cam pernah dgr gak..dia kata nanti dia pi tnaya kawan2 dia kat dlm tu

then geng2 pekerja minyak melayu lelaki dua org dtg..cepat2 dia suh tutup enjin..mamat tu bengang giler ngan bangla tu...mmg kena marah la bangla tu...tp dia tu wat muka cam tak bersalah jer...lagilah bengkek....kitaorg pun tolak la storm tu ke tmpt parking. pening la kepala mamat tu pikir nak wat camner...sibuk la derang call kekawan depa yg thau pomen mana2...laktu pomen tu plak xder, balik kedah katanya...derang pun panggil kawan derang yg tahu camner nak buat..sambil tu derang bukak balik tangki, bagi buang semua minyak tu balik...yg kelakar bangla2 ni, menyibuk gak ler nak tlg buatkan..maslaahnya depa ni buat2 pandai..ngamuk la mamat melayu ni...kalau x reti jgn la buat2 cam reti...ni siap wat kuar getah konon nak sedut...tp hampeh gak...

yg mamat bangla bodoh tu plak, kena marah la lagi sekali ngan mamat melayu ni...dok brainwash dia, jgn dok pandai2 isi minyak customer semua bagai....imagine la..baru jer lepas kena marah, mamat melayu tu br jer jln kat tmpt kitaorg dok kumpul, dia leh buat lagi..isi lagi minyak customer...menjerit2 mamat tu..hahaha...memang sah langsung tak fhm bahasa....

lama gakler kitaorg dok melepak kat esso tu..dah sbb derang tak tahu nak panggil pomen mn, so aku pun call member aku suh tanya laki dia...laki dia kata nanti dia dtg...sampai tu, laki dia call kawan dia yg keje pomen...mujurlah kawan dia la yg dtg settlekan semua...so smlm, dari nak isi minyak rm30 jer...esso bg minyak rm50...hehehe
since pomen tu tak nak bayaran, member belanja la mkn kat kedai mkn dia smlm..dan aku pun terpaksa la meneman derang...hehehe
kesimpulan............bangla tu mmg bodoh la...wat penat jer mamat2 tu marah dia...hehehe

4 comments:

Wangi74 said...

Sian bangla tu tp mmg gitulah kdg2 tu kan.Tp masa kaka balik seremban tu mmg selalu isi kat stesen minyak ni..dan bangla yg isi ..baik2 semuanya..pastu tgk brother mike siap salam tanya mike muslim ke apa..akak sukalah juga..kami kasi tips lagi..cuma mmg adalah segelintir tu yg mcm tak faham sikitkan.

plug2pin said...

kesian gak tgk masa dia kena marah tu......tp rs kesian kat mamat2 yg supervise dia tu...sbb apa2 hal derang yg kena...dahler ajar2, buat muka tak tahu jer...rs bengang jer tgk...tp kawan2 bangla dia yg lain cam ok jer...kawan2 dia yg lain tu plak cam rs bersalah siap nak tlg buat apa yg patut walaupun dia pun tak tahu apa2...yg tukang wat salah, buat muka derk jer, gi mundar mandir tmpt lain..

Wangi74 said...

Kot dia mmg tak faham bahasa.memang ada..sekrg ni kat KL kat ada mamat kulit hitam etc tu kan..tu mmg kurang ajar jenis tak faham bahasa..ngorat2 org even kita muka dah moncong ni..dah yg terkejut tgk budak melayu berdating dgn diaorg..uisshh..jgn jadi pengedar dadah dahle

plug2pin said...

kalau kat mesia, geng2 hitam tu derang panggil geng2 gagak kan kalau tak silap...
bila dah byk kes kuar apsal geng2 ni buat keje jahat, pantang nmpk jer geng2 ni, mesti pikir derang jahat jer...
ada org kita kapel ngan geng2 ni..pelikkan...kalau ok dakperlah, kalau mamat nis ajer jer nak gunakan derang, buat susahkan diri jer