Monday, July 7, 2008

Bersuka ria di hujung minggu

Pagi Sabtu ari tu member ajak pi swimming kat Country Height, Kajang. So bertolak dari umah dlm kul 7.15 then sampai dlm kul 7.30 pg. Tgk kat parking cam ramai gak org. Tp kat kolam ada sorang jer laki cina. then ada sorang nyonya yg baru jer abis mandi (tak thau la dia masuk kolam tu kul brp lagi). sbb dah lama tak swimming, rs cam excited la gak. mula tu berdua, then datang sorang lagi kakak ni..kawan pada member ni...derang ni sbnrnya ahli kelab. aku ni menumpang derang jer...

Dlm tak sedar, rupanya lama gak kitaorg berendam..akak sorang ni dok belajar buat gimrama dlm air..hehehe ada la sorang budak ni dok ajar akak ni. dia dtg ngan makcik dia. borak2 jer asalnya then tgk dia dok buat aksi gimrama, suh la dia ajar. sajer jer..just for fun...try gak buat, tp asyik tak dpt jer..sampai sakit hidung2.

Lepas jer mandi2 tu, kitaorg pun gi breakfast. masing2 bawak kete masing2. then masa mkn tu, akak ni ajak pi umah kawan depa kat saujana impian. dia suh tinggal kete kat kedai tu, so pi sana ngans atu kete jer.

Pi la kitaorg sana...sbnrnya derang ni dah tak jumpa almost 2 years. so lama gak ler derang dok borak2. best gak ler sbbnya jumpa ramai kawan baru laktu yg senasib..maksud aku, derang ni pun still single. tp sbb akak2 ni keje dah lama, so derang semua dah stable. aku melopong jelah dgr derang dok citer pasal pengalaman masing2 pi melancong oversea. lagipun salah sorang tu baru jer balik dari melancong kat tokyo. dlm borak2 tu, derang dok rancang la nak pi bercuti ke taman negara dan gunung mulu...best gak..derang ajak aku join sekali. insyaallah aku join. cuma skrg ni tgh carik masa bila waktu yg sesuai utk pi sbb masing2 ada komitmen keje masing2.

masa breakfast tu, salah sorang akak ni ajak aku gi karaoke. dia dah janji ngan sorang akak ni pi sana. sbb berdua jer, dia ajak la aku sekali pi. cam menarik gak ler sbb tak pernah lagi pi enjoy karaoke ni..hehehe so kitaorg janji nak pi alamanda dalam kul 5.

so balik dari saujana impian tu, amsing2 balik umah sbb masing2 ada hal. aku pun penat giler..dah ler dah lama tak swimming. ngan ngantuk lagi sbb bgn awal. balik umah terus basuh baju, kemas apa yg patut then tido kejap. bgn pun dah lambat tp mujur la sblm tido tu dah siap2 smyg zuhur. so bgn tu terus mandi2 then smyg asar, terus pi umah akak tu sbb aku tumpang kete dia.

sampai alamanda, kawan pada akak ni, tak dpt dihubungi. laktu dia plak tak tahu yg mana satu exact tmpt karaoke tu...nak tanya org segan hehehehe..maklumlah kitaorg ni dah ler ngan bertudung.c am baik jer kan..hahahaha

carik punya carik, jumpa akhirnya. aku semua bagi akak tu yg buatkan semua sbb yelah ni first time kan. mula tu nak ambik per lagu tp sbb yg tu semua dah penuh, so ambik per hour. tp rugi la sbb ambik masa gak ler kitaorg berdua dok terkedek2 nak tekan2 apa yg patut, nak pilih lagu bagai kan...mujurlah lepas tu kawan akak tu dtg. sbb dia dah expert, so dia lah jadi penyelamat. best gak ler sbb rs leh lepaskan tekanan, leh melalak ikut suka..hahahaha...

abih jer melalak, pi smbhyg then mkn2. sbb malam masih muda (hehehe)..kitaorg continue ngan tgk filem sepi. aku sbnrnya tak suka tgk wayang citer melayu. tp sbb akak tu nak sgt tgk citer tu, so ktiaorg pi gak ler..tp berdua jer sbb kawan akak tu kena pi ambik adik dia kat kl so tak dpt join.

ok gak ler citer sepi tu...cuma cam tak syok bila asyik ulang scene sama jer utk karektor berlainan. dlm kul 12 lbh gak ler baru kitaorg balik....

aku pun sbnrnya first time la kuar jln2 ngan akak ni...tp ok gak ler..daripada aku dok terperuk kat umah,baik aku kenal ngan org kan. bergaul2 ngan org...so smlm kitaorg plan pi jogging.

kita pi jogging kat tasik putrajaya....aku ni baru jer lari sekejap, berhenti..byk jln dari lari. tp aku respek la ngan akak tu..all the way dia lari jer tak henti2...

balik dair jog tu, aku lepak2 kat umah, sampai petang...petang tu tetiba rs bengang. tak suka tul kalau benda simple, tp org buat makin jadi complex...buat aku sakit hati jer...ngan jiran aku yg buat aku sakit hati..ada ker, tmpt parking dlm umah tak nak guna. tp dok parking la dpn umah kita. setiap kali nak kuar umah, nak kena panggil2 dia suh alih kete...sakit hati ssgt...smlm geram sgt, aku masam jer muka masa dia kata suh tunggu sat nak alih kete. selalunya aku senyum2 gak ler...tp ni dah melampau sgt...tahu la ada dua kete, apa salahnya satu kete tu masuk parking dlm pagar la...ni dlm pagar kosong, gi park dpn umah kita. nak kuar masuk pagar, kita plak yg susah nak kena hon2, panggil2 dia.

nak hilang tensen, gi JJ. niat nak carik benda lain, tp sbb nak hilangkan tensen, aku beli cd..hehehe..rs lega gakler dpt beli something..yelah org kata sbg ubat duka..hehehe

No comments: