Friday, July 18, 2008

Diri yg ntah apa2...

Aku ni kan adalah habit buruk yg teramat2 la buruk...apa lagi kalau suka sgttttttttttttt la menangguh keje. bila benda tu dah nak abis masa, barulah terhegeh2 nak buat, lepas tu start kelam kabut...tp selalunya Allah akan tolong aku, so at the end mesti happy ending...

aku kan sambung master ari tu. so byklah kes2 last minute nyer keje aku buat. lepas tu alasan pun pandailah aku create supaya tak nmpk sgt aku ni salah..hahaha...tp tula...aku tahu sejak dari dulu sampai skrg, Allah selalu sgttttttttt la tlg aku. aku jer yg tak guna sepenuhnya apa yg Allah bg tu. cam assignment ker, peksa ker, aku mesti buat last minute tp result kuar mesti best2. tu yg kkdg kawan2 aku tak puas hati tu. bila derang tanya camner aku buat, yg mampu aku leh ckp, "Allah sayang aku". Yelah, aku pun mn lah tahu kan...aku rs aku ni jenis biasa2 jer...study pun biasa, cuma aku ni suka buat sesuatu tu biar nmpk cam perfect even sbnrnya bukan perfect mn pun...tp at least scr kasar nmpk cam ok kan...cam peksa, arwah mak aku pesan dari kecik2 lagi, jgn tinggalkan kertas peksa kosong, jwbla apa2 pun walaupun tahu jawapan tu salah.

cam ada satu project assignment paper electif aku, aku ambik paper multimedia. kena buat software guna interactive nyer media cam flash ke, apa ke kan...yelah subjek pun multimedia. aku ni satu hamprak pun tak tahu nak buat benda alah tu. dok asyik la aku google kat internet camner nak buat benda alah tu...imagine la benda tu lecturer bg awal sem, present akhir sem, tp aku satu benda pun lom buat konon dok plan awal sem tu nak settle awal2. tgk2 kan, minggu dpnnya aku dah kena present. kelam kabut la kan...siap tanya kkwn lain kot2 leh upah derang ke apa kan. tp semua ckp dah lmbt, mn sempat nak buat benda ni semua. ada yg expert tu ckp, dia nyer pun ambik masa sbln tu pun tak siap2 lagi. aku ni ada masa seminggu, mn sempat kan. masa tu aku rs cam tensen giler. dahler lecturer tu jenis yg strict nak mampus. aku pun ngadu la ngan classmate aku yg cina ni. so dia pun kata dakper, nanti dia ajar serba sikit apa yg dia tahu.
so bljrlah aku ngan minah ni hanya dlm brp jam shj camner nak buat multimedia courseware guna Flash. aku buat la sekadar yg terdaya, tp yg aku rs memenuhi apa yg aku agak lecturer aku nak. syukur alhamdulillah, dlm masa 4 ari, aku dpt siapkan. walaupun mmg simple giler dan tak menarik, tp at least ada la apa yg lecturer tu nak tgk. siap aku ngaku awal2 sblm present kata apa yg aku buat ni tak menarik cam kawan2 aku yg lain...tp syukur ssgt, at then end aku dpt result bgs la bg aku. tp ada la bbrp org yg cam tak puas hati ngan apa yg aku dpt..ala..derang buat cantik2 pun tp byk lacking pun tak guna kan...hehehehehe

ni aku nyer master dah settle tp report projek lom settle. patutnya leh jer aku settlekan bulan 5 ari tu. tp tula, dok tangguh2 sampai la ni. dahler minggu ni patutnya minggu last htr report sbbnya ari ni merupakan tarikh akhir utk supervisor masing2 htr markah projek kat pusat siswazah. tp aku nyer supervisor dah siap2 bg markah kitaorg akhir bulan 6 ari tu lagi. sedangkan aku ni report lom buat lagi...sayang tul ngan supervisor aku. ari ni aku ngan kawan2 aku yg under supervisor lain yg lom bg lagi markah projek derang dok bertungkus lumus siapkan dan htr report masing2, sbb ari ni last day.. tp aku tetiba dpt berita nama aku dah ada dlm senarai org yg akan konvo tahun ni...hehehehe syukurrrrrrr ssgt...dahler ari ni pun still aku tak semapt nak htr report tu. siap mintak ngan fakulti nyer org utk htr isnin ni.



mmg Allah sayang tul kat aku...tu aku ckp kat member aku..tak semua benda yg kita nak, akan dpt...cam aku ni, mmg aku tak dpt apa yg aku nak, idup pun asyik dok sedihhhhhhh jer...tp aku syukur, at least Allah bg aku happy satu benda jer...result master aku selalu cemerlang...cuma satu subjek elektif yg susah nak mampus tu jer aku dpt tak elok (knp la aku bodoh sgt ikut org ambik paper yg mmg aku langsung blur) tp aku tak sedih sgt pun sbb mmg aku deserve it sbb mmg blur sungguh2 subjek tu. dan hari ni aku happy sbb insyaallah aku sah dpt konvo tahun ni walaupun dlm masa yg sama, hati dok risau takut kena fire ngan supervisor sbb report tak htr lagi...

jom sambung edit report............

No comments: