Friday, December 9, 2011

Perut oh Perut

Camner yek nak buat keje kalau perut dalam keadaan penuh and berlipat sampai menyenakkan dada?

Pagi td dah breakfast ngan mee goreng + nasi goreng (just small portion) + teh tarik...
then while waiting for lunch, my stomach start singing. Terpaksa lah kacau sedikit air coklat utk bg kenyang sikit perut ni.

But unfortunately, by the time lunch hour, my perut terasa full already. But thinking of yg aku dah janji with my fren to go out for lunch, terpaksa gakler kuar mkn. The main purpose nak kuar, adalah nak gi isi borang kat bank utk mengontangkan lagi simpanan aku yg dah kemarau tu. Side of it yg nak kuar gi mkn.

Memandangkan perut aku ni yg sentiasa mengalami false alarm. Kejap rs kenyang, kejap rs lapar, so aku memaksakan perut ni utk dipenuhkan walaupun tekak terasa dah full. Yelah kalau dipikirkan, takkan stkt minum air coklat semug tu terus rs kenyang giler babas. Mesti budget2 dalam kul brp aku akan terasa lapar balik. Daripada takder bahan utk dikunyah, baik kunyah siap2 memandangkan bahan dah ada dpn mata.

After kuar dari bank, gi mkn kat kedai iranian but I dont know whether the owner Malay or not because my fren said, that place belong to Malay but I dont see any malays there and the waitress also speak like non-malay. So aku bantai makan Chicken Masala with Naan. 

Now satu permasalahan plak bg aku sbb perut dah penuh. And my peruts yg berlipat kali ganda ini, telah melipat2kan diri sehingga ke dada buatkan dada terasa sesak. Takkan la aku nak buat keje sambil berdiri? Blh tu blh la kan...but tak manis plak org pandang. Yelah, cam ala2 org menahan diri dari nak terkucil jer lagaknya kan?

So its like wake up call for me la... I need to start to do some workouts expecially focus on my tummy la kan. Sit up pun dah lama tak buat. Exercise utk tummy mmg dah lama tak buat walaupun benda tu senang jer pun. And skrg ni pun, makin lama, aku terasa yg seluar dah start mengetat balik. Paling terasa bila nak solat pakai suar2 ni. Adussssssss.....

Org selalu kata, "Ala, awak tu kurus, buat apa nak jaga makan. Makan jelah puas."

Stop de crap la weiiiiiiii..... Time kurus tu la jaga badan jgn jadi gemuks. Jgn bila dah gemuks baru nak meraban dan start la buat ayat2 gini.

"Tak blh la nak jogging2 ni. Nanti kaki sakit, badan dah gemuk."

"Dah gemuk gini, dah susah dah nak kurus balik. Ambik masa. Mlsnya nak pantang2 makan"

"Ko tahu tak mn tmpt best utk slimkan badan" -> buang duit daaaa

"Kena minum teh ni, insyaallah slim" -> lepas tu jadi penunggu tetap kat toilet...huhuhu

and bla bla bla lagi....


MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT


(apa yg aku meraban daaa...ni kes perut berlipat nyer pasal!. Salahkan perutku!!!!!)

No comments: