Monday, December 5, 2011

Cermin

Cuti 3 hari masa Awal Muharram ari tu, aku ambik kesempatan utk pergi bercuti ke Penang.  Sbnrnya bukan percutian yang dirancang pun. Tujuan utama pi ke sana adalah nak ambik adik bongsu yg datang dari kelantan dgn kakak sulung and famili ke Penang.

Memandangkan kakak aku and famili akan bercuti ke Taiping, dan dari Taiping terus ke KL, so kemungkinan adik aku tak dpt join utk ke KL kalau aku tak datang. Yelah, org tu satu famili menyewa chalet tak berbilik, takkan adik aku nak join sekaki ngan abg ipar aku golek2 dalam satu chalet kot. Tak manis org kata kan..

So aku pi sana dgn diringi adik aku sorang lagi dan anak2 sedara, naik keretapi. Pergi dan balik.

On the way back, anak sedara aku ni, si adik, terlalu la aktif dan berdegil tak mo tido. Nakal giler dgn terkekeh sana, terkekeh sini. So nak bg dia slow down, kitaorg kenakan dia.

Apa caranya? Hehehehehe

Kitaorg sembunyikan beg Angry Birds dia!!

Dgn adik aku as cameraman, dia ambik video, perbualan kitaorg bertanya si anak sedara ni pasal begnya yg hilang. Kitaorg tahu dia sayanggggggg sgt ngan beg dia tu. So kitaorg buat interview dgn dia, mn dia letak beg dia sebaik shj dia naik train.

Memandangkan dia pun dah lupa, apa yg berlaku setelah dia naik train, so mimik muka dia mmg jelas dia tgh berfikir, mn dia letak begnya.

Aku as interviewer, membuat kesimpulan pada dia:

1. Begnya telah tertinggal kat station

2. Begnya telah terjatuh somewhere

3. Begnya telah dijumpai oleh pakcik keretapi

So berjayalah kitaorg menyenyapkan dia sehingga train sampai ke KL Sentral. Sampai sana, kebetulan masa turun keretapi, ada pakcik KTM tlg angkut beg kitaorg. So kitaorg bagi beg dia balik dgn alasan, pakcik keretapi tu yg bagi, jumpa somewhere. Hehehehehe

Selang bbrp hari lepas tu, sajer dok godek2 kamera, terjumpa that video dan play the video.

Dari mula dan abis………aku rs cam kepelikan mendgr dan melihat diri sendiri. Aku rs cam suara aku lain, aksi aku lain, mimik muka lain. Terasa cam tu org lain. Hehehehe

Sbb itulah, aku kurang gemar melihat diri sendiri dan panggil nama sendiri. Means, kalau berckp dgn org, aku rs segan utk membahasakan diri dgn nama sendiri. Prefer guna saya, org or aku.

And today, sekali lagi tgk video diri sendiri. Last 2 weeks, aku ada training and the trainer minta aku buat testimonial video. Aku cam tergaru2 kepala…apa la yg aku nak merepek masa tu dpn video.

And today, kitaorg dpt saksikan kembali video tu kat dlm FB trainer tu. Aduhaiiiiiiiiiiii malu gilerrrrrr. Rs pelik aaa tgk diri sendiri…Nak jer minta ngan trainer tu delete video aku. Hahahahahahaha

No comments: