Tuesday, December 13, 2011

Bg aku ini kelakar

image

Aku dapat email ni. Bagi aku, ia kelakar. Kenapa aku kata kelakar? Sbb nak menipu, tapi tak cerdik. So pada pendapat aku, kalau sapa percaya email ni, mmg bodoh tak cerdik la jawabnya.

Konon dari CIMB. Tgk email pun dah tahu. Apa kehal la plak, ko dari cimb, tp email add, rrohio.com?

Yg link dia bg tu, kalau letak mouse kat link tu, bukan cimb punya link pun, tp web tipu mn ntah.

Yg buat paling kelakar…..bila masa plak CIMB ngan Maybank bergabung? Konon dari CIMB tp signature bawah dari Maybank. Sah2 la mamat luar mesia mn ntah nak menipu tp tak th pasal Malaysia.

Aku mmg selalu dpt benda2 ni. Berlambak2. Bosan aku dok mendelete. Tu belum lagi konon aku kaya, dpt offer harta berbilion2.

Tp dalam byk2 email yg aku pernah dpt, yg ni la yg paling kelakar bg aku. Cam adik aku citer, ada satu site menipu tu, konon CIMB nyer link, tp kuar Maybank. Hahahahaha

Tp jgn tak th, dlm kita rs kelakar ni, ada gak org yg percaya. Cam kes jadi kat kawan aku sorang ni dari India tp keje kat ofis ni.

Dpt email for our group, konon dari Maybank suh update our details, and kena click kat site dia bg tu dan kena bg tac no semua tu. Sekali tu dia, abis duit dia dlm akaun.

Bila kitaorg tanya, kenapa blh percaya kat email tu? Sbb kalau letak mouse kat link tu pun, dah kuar kat bawah tu yg website ntah apa2 yg kuar. Bukan website bank yg original pun. Mamat tu ckp sbb email tu diemail pada grup kitaorg, so igtkn ofis yg bg. Adusssss

By logic, Maybank tahu ker grup kitaorg ni wujud ke idak? Perlu ke derang ambik tahu grup kitaorg? Perlu ker email grup kitaorg? Hmmmm….

Sbb tu, hati2lah dalam benda2 melibatkan online. Make sure site yg tulis kat atas tu, betul site yg kita nak. Jgn kita nak pi CIMB online tp yg kuar kat atas tu site utk ke Maybank.

No comments: