Tuesday, August 17, 2010

Puasa - Day 2

12/8/2010 - 2 Ramadhan 1431

Cam biasa aku akan bangun awal pagi untuk masak utk adik2 (terasa cam mak2 plak..hahaha). So menu ari tu adalah ikan bilis goreng masak ngan sos tiram+ kicap dan telur dadar. Blh la kan. Walaupun sakit tgn, tp aku bukannya harap sgt bbudak ni nak bgn awal utk masakkan semua org.

After sahur, tidur jap dan dlm kul 6.30 bgn balik as usual utk semayang. Disebabkan mc, so takder la terkocoh2 sgt cuma cam biasa tugas adalah menghantar adik pompuan tu pi keje. Mujur aku tak keje ari tu. Sbbnya aku tgk bukan main jam jalan. Hahahaha.

After htr adik aku, balik umah jap, main internet, tidur jap. Dlm kul 10 bgn siapkan diri dan terus pi KWSP. Dari ari tu lagi derang call suh pick up cek. Tp setiap kali derang call, asyik la dpt miss call. Asyik tak sempat nak angkat. Bila aku call balik, aduhai, cam bercinta nak tunggu operator pick up. Nak masukkan extension, tak tahu sapa yg call, laktu ext number pun takder kan. Hampir seminggu gakler barulah dpt gi ambik.

Actually masa isi borang dulu tu, akak kat kaunter KWSP tu ckp tak yah tunggu cek, tp derang terus byr ke bank. Tp ni kena ambik cek plak sbb katanya derang dah htr ke bank tp asyik kena reject.

Dalam kepala byk benda dok pikir masa on the way to KWSP Kajang. Dok siap susun jalan dan tmpt nak tuju sbbnya byk benda nak settlekan kat area Kajang dan Bangi. So lepas settle kat situ, aku terus ke Bank Islam plak. Nak kuarkan duit. Lepas settle, pi plak CIMB Bank kat depan PKNS masukkan cek. 

Lepas settle, terus pi kedai beli brg yg aku nak beli (cam tmpt lain takde benda tu, tp sbb ari tu beli benda yg sama kat situ, mls nak carik tmpt lain). Patutnya aku nak pi settle hal ASB aku nyer buku. Tp sbb masa tu dah kepenatan ngan kengantukan tambah tgn pun lom pulih sepenuhnya, terus balik umah.

Sampai umah, melepek jer dpn tv. Terus tido sampai kul 3...hahaha...Bgn jer terus smbhyg Zuhur. Plan nak gi ambik adik then ajak dia gi beli brg kat Jusco, tp kepenatan melanda, so adik laki yg pi ambik dia. Aku terus melepek depan tv sampai kul 6. Kul 6 brlah bgn gi sembhyg Asar...teruk tul.

Makanan utk berbuka, masih lagi dibeli kat pasar kat simpang rumah. Mknn yg dibeli adalah mknn asasi kitaorg daripada tukang jual yg kitaorg dah biasa beli. Mujur kitaorg adik beradik ni bukannya jenis yg berbuka perlu kuih muih. Beli nasik cukup satu borang, then terus balik...Sahur, aku masak.

Disebabkan tgn dah ok utk smbhyg cam org lain, so aku pi terawih. Ramai la plak ari tu dan aku smbhyg kat luar bhgn bawah. So far takder gangguan luar tp byk gangguan nafsu jer..Hahahahah...Biasa la, imam dok baca kat dpn, aku dlm kepala pi sampai London, Paris.....


No comments: