Thursday, September 24, 2009

Jgn Selubungi Diri Anda dgn Misteri 3...


Org kata bulan pose setan kena ikat kan...Tp dlm bulan pose, kejadian misteri still berlaku. Tanya ustaz, katanya jin ni, ada jahat ngan baik (means Islam). So jin ni tak kena ikat sbb dia pun cam manusia kena tunaikan tugasnya.

Rasanya pernah citer kot yg adik aku nmpk something masa bulan pose kat umah ayah aku. Sbnrnya dah lama dah kitaorg dgr dan nmpk mcm2. Tp masing2 buat derk jer..

Rumah ayah aku tu, nak kata besar tu idak ler....kalau masing2 balik, tak muat gak tmpt nak tidur. Tp sbb umah tu, yg dok pun brp kerat jer. Ayah aku ngan bini dia dan adik2 aku. Skrg ni lagi lah, adik bongsu aku dok asrama, yg lain keje luar dari situ, abg pada si bongsu dok kat UTM. So yg tinggal ayah aku laki bini jer. Skrg ni adik aku yg tgh praktikal jer lah yg ada. TUpun dia byk tinggal umah kakak aku yg sulung yg tak jauh dari situ.

Org kata kalau kita jarang dok bilik tu, benda lain akan lepak. Adik2 aku kalau derang ada kat umah tu, selalu lepak bilik dpn. Bilik derang kat blkg, selalunya derang tak dok kecuali kalau kakak2 derang yg kawin balik. Sbb jarang bilik derang berpenghuni, so ada benda lain la yg dok.

Pernah la masa derang dok kat umah tu, dgr kat bilik derang kat blkg tu, bunyi budak menangis la, ketawa la, mcm2 bunyi ada. Kkdg adik laki aku nmpk byg org lalu kat tingkap bilik dia yg ngadap ke bilik adik aku kat blkg tu. Aku sendiri pun pernah kena tekan ngan mahluk hitam kat bahu. cam tak bg aku pusing ke kiri tp aku lawan gak sambil baca ayat Kursi.

Bilik arwah nenek aku yg skrg ni adik laki aku sorang lagi dok pun, mcm2 gak citernya. Adik aku sendiri pun pernah nmpk byg org, pernah terserempak ngan kucing hitam.

Dan yg terbaru bulan puasa ari tu. Nmpk byg org lalu, tp takder sapa pun kat umah tu. Masa tu ayah ngan bini dia pi masjid. Then pintu bilik kat dapur tu yg biasa bini ayah aku lepak siang2, tetiba terbukak tertutup cam org dok main pintu. Adik aku pi intai kot2 ada tingkap tak tutup kot2 kena tolak ngan angin, takder plak. Cam ok jer...

So kakak aku minta ustaz buatkan air penawar dan air bacaan al-quran utk kitaorg minum, mandi dan apa2, utk elakkan dari terkena apa2. Adik aku yg pompuan tu pun, minta ayah kawan dia yg pandai dlm benda2 cam ni buatkan air penawar.

Balik raya ari tu, aku ajak adik2 aku baca Yaasin kat bilik blkg dan kitarg campurkan garam ngan air penawar tu, dan semburkan keseluruhan bilik2 yg berkenaan. Insyaallah dgn kuasa Allah, semua akan ok...

Syukurlah kitaorg pun tak layan sgt pun benda alah tu. Buat2 tak tahu jer. Org kata jgn takut pada jin dan syaitan. Kalau kita takut, derang lagi lah menambahkan bg kita takut. So, amalkanlah membaca ayat2 suci Al- Quran. Semoga Allah akan menjaga kita...Insyaallah...


No comments: