Tuesday, September 15, 2009

Dah lama tak menulis

Dah lama aku biarkan blog ni tanpa tulisan baru...hehehe...Sebenarnya ari tu byk idea nak menulis. Nak menulis eh..menaip sempena Merdeka Day. Tp tu la, kepala ni berserabut. Byk pikir pasal umah, mcm2 problem..pikir pasal keje...pasal family...aduhai...

Pasal family dan peribadi, aku dah tak blh citer kat sini. Almaklumlah dah ada kekawan yg blh dikatakan every day nampak muka aku ni, dah baca kat sini. Sbb tu la aku wujudkan satu lagi blog, Spices of My Life. Tu privacy sikit. Start org2 terdekat baca, aku dah delete dah entry2 pasal peribadi. X best aaa org2 yg hampir seharian tgk muka aku ni tahu pasal hidup aku. Bg la misteri skit kan...heheh..Kalau setakat kekawan cyber cam K.Manis, Jue dan lain2, aku tak kisah sgt. Ni org yg tiap2 hari nmpk muka aku kan..(cam la depa melekat kat sini 24 hours..perasan kan..hahaha)

Otak berserabut pikir pasal masalah rumah, sampai aku tak ambik kisah langsung pasal raya. Ni baju raya lom beli pun. Asyik tangguh dari sehari ke sehari...ntah2 raya ni pakai jer baju mn yg ada. Ala...cam la aku raya sgt pun. Biasa tiap2 thn, lepas smbhyg raya, pi kubur, dgr lecture bapak aku, then lepak umah akak sulung aku sampai mlm. Kalau adik beradik pakat balik, kitaorg akan pi jln umah sedara blh arwah mak then arwah ayah. Tp this year, adik beradik yg dah kawin, tak balik sbb last year depa pakat raya kat umah kitaorg, so this year utk the other side plak kan. Fair la kan...takkan nak asyik raya tmpt sama je kan...

So this year, takat kitaorg yg bujang2 ngan akak sulung sefamily. Akak sulung mesti sibuk ngan family dia pi beraya umah kekawan dia. Almaklumlah cikgu kan. Kitaorg ni agaknya lepak umah jelah kot. Tu yg kitaorg ambik cuti pun pendek jer. Plan nak ambik cuti lama sikit time cuti sekolah. Insyaallah anak2 sedara yg kat Kelantan akan lepak sini ngan adik2. SO meriah sikit la kat sini. Lagipun pikir lepas raya nak settle pasal umah..Insyaallah kalau settle cepat, dlm bulan 10 dah dpt masuk umah sendiri...insyaallah....

Apa2 pun, utk semua,
SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR BATIN
HATI2 BILA TRAVEL

No comments: