Tuesday, June 23, 2009

Warna rambut sama, hati tak semestinya sama

Tipu lah kan kalau kita kata kita tak pernah jumpa ngan org2 yg kita rs annoy sgt...rs nyampah, geram, bosan, rs nak bg penampar la bagai kan...hehehe. Paling2 pun, mesti dlm satu minggu tu kita ada perasaan gitu.

Aku biasa jumpa ngan org2 gini. Tp kan, bila dah rs geram sgt, cuba cool down, lepak, pikir balik...kkdg terpikir, kita jer ker rs gitu kat org?? Kita ni bagus sgt ke? Org lain pun mesti kkdg timbul gak perasaan nyampah, geram, bosan, rs nak bagi penampar la bagai kat kita kan...hehehe.. Tp tu la kan, kita manusia ni kkdg kita jer rs cam org lain ada salah, tp kita tak pikir balik, ntah2 dia pun ada perasaan sama kat kita. Mungkin dia pun berpikiran sama ngan kita...Mana tahu kan..

Sbnrnya byk aku nak luah kat sini pasal situasi yg aku rs geram ngan org kan. Tp tetiba cam malas plak nak menulis. Idea nak tulis ni timbul sbb last weekend, ada la aku jumpa ngan seseorg atas sebab sesuatu.

So aku berborak la ngan akak ni. Kalau ngan akak ni, selalunya aku mengiyakan je apa yg dia ckp, sbb aku rs not worth utk bertekak ngan org yg kita rs jenis yg dia rs dia sentiasa betul. So daripada kita dok bertekak, baik mengiyakan jer. Kkdg bila kita berckp ngan org, its depend who that person is. Ada yg kita blh bawak dia berbahas, berbincang, dan ada jugak yg kita perlu senyap ajer. Ada yg blh dibawak berbincang tp tak blh menerima teguran. Byk jenis manusia kat dunia ni kan.

Sebenarnya takder apa pun ngan akak tu. Cuma yg aku rs nyampah sgtnya, she's got money, so she can afford to send her daughter pi private school, piano class, beli mahal2 punya brg and only go to private hospital walau sakit sikit pun etc. But don't expect org lain pun cam dia, got a lot of money to give the best for their children. Ibu bapa mn yg tak sayang anak, but to call them 'not brainy' because those parents tak htr anak pi piano class, pi private school, she's not so brainy la kan.. Setiap org ada matlamat masing2 utk anak2 derang. So don't expect other parents kena ikut her style. Mungkin dia pikir thats the best, but mungkin org lain pikir ada cara lain lagi. Its ok la kalau dia kata semua tu bagus, mmg bagus la kan. Tp jgn la sampai kata org tu takder otak sbb tak buat cam mn dia buat. Sbb tak semua org berduit cam dia...

Kenapa sy citer pasal benda ni kat sini??? Sbb hal ni dok bermain kat otak. Nak berlawan ckp, malas nak berlawan ckp ngan dia. So iyakan ajer. Utk kepuasan, baik tulis kat sini...hehehehe

Hmm... lega...

No comments: