Thursday, June 18, 2009

Jgn Selubungi Diri Anda dgn Misteri 2...

Anak sedara aku ni suka sgt ambik gambar pelik. Tu gambar akak dia ambik. Masa akak dia nak ambik, terus dia wat muka gitu.

Ada la one day, masa tgh dok browse pic in my phone, I saw this small pic, nmpk pelik sgt. I thought I tercapture weird pic. Bila I bukak, rupanya video minah ni. Dia suka sgt buat gitu ngan rambut dia. Dahler rambut dia kerinting pjg. Dh byk kali her mother wants to cut her hair. But her father plak x bg because of konon nak bg nampak feminin. Dakpelah her father so rajin nak kemas2 rambut his daughters.



Teringat pasal anak kakak ni, teringat la one day, on the way pi umah my aunty. My sis operate masa labour itu hari, then her daughters so naughty, laktu without maid, its not easy for my sister nak take care all of them. Ayah derang plak bz keje. So because of my sister nyer perut tmpt operate tu cam terbukak balik because of dok gerak sana sini, so kena masuk ward balik. So my aunt bising and asked her just stay at her house until recover. My aunt tak blh la nak dtg sini sbb dia pun ada laki nak take care of kan.

So ni one the way pi umah my aunt. I kena jaga budak dua org ni, takut gaduh dlm kete and takut sibuk nak kacau mak derang kat depan with baby.


Umah my aunt kat Felda Ketengah Jaya. Masa dah sampai ke jln nak masuk ke Felda tu, waktu tu maghrib. Baru jer lepas azan maghrib (radio kereta), dgn hutan kiri kanan, ngan gelap gelita kiri kanan kereta sebijik pun takder, my niece ni dok berdiri tgh2 kete tu (antara driver ngan passegger) tetiba jer pandang aku dgn rambut dia berserabut tutup sbhgn muka, dia ckp dlm keadaan berbisik gitu,"CikMi, Diam! Hantu!". Then pandang depan balik. Then dia ulang lagi keadaan tu. Masa first and 2nd tu, rs ok lagi. Tp bila 3rd and 4th, aku dah rs cuak dah.

Isk minah ni betul2 nampak hantu ker, sajer ckp. tp kalau sajer, kenapa tetiba jer dia timbul isu hantu ni? Pelik jer, Dan2 jer aku cuit dia, then aku jerit kat akak aku. "Ish, apa ni Filza ni, asyik sebut2 hantu ni." Then aku gelak2 (padahal hati cuak). Rupanya aku sorang jer dgr dia sebut pasal hantu tu. Selang bbrp minit, tetiba dia blh gelak2 balik, sengih2 balik cam biasa. Padahal spjg dia dok kata tu, muka dia serius giler.

So sampai skrg kitoarg pun tak tahu sama ada mmg dia nampak betul2 or sajer ckp. Tp bak kata akak aku, budak2 besar ni kkdg masih nmpk lagi benda2 halus. Wallahuaklam...


No comments: