Thursday, July 29, 2010

Makan dan terus makan

Pagi td gi bekfes kat tasik Serdang. Bukan sajer2 gi bekfes jauh. Tp sbb masing2 ada urusan. Sorang urusan ngan KWSP Kajang, dua ni urusan baiki kete kat Serdang. Sbb dah lama gila tak mkn kat situ, so kitaorg ambik kesempatan ni gi bekfes situ.

Apalagi pekena la mee bandung. Ntahler kat sini jer aku rasa mee bandung dia sedap giler. Tak try pun tempat lain. Mungkin kat Muar lagi best la kot. Tp tak pernah pun lagi pi mkn kat Muar sana. Pernah singgah Muar pun masa pi umah abg ipar masa akak aku kawin dulu.

Pi sana dlm kul 10. Lps mkn, terus gi carik kedai spare part. Aku budget mamat yg basuh kete aku ari tu bukak kete aku kuat sangat sampai pecah tmpt bukak pintu driver tu. Aku pun tak fhm, camner la blh jadi camtu. Sampai terkopek. Aku budget, dia tak matikan enjin kete, so autolock pintu tu tak off. So pintu still dlm keadaan terkunci. So dia nak bukak pintu tak blh, dia main force open pintu tu. Tu yg budget jadi terkopek. 

Aku sbnrnya tak sedar pun terkopek. Sbb masa tutup pintu kat kedai tu, mn tarik situ, Masa sampai umah, nak bukak pintu tu, barulah perasan. Malas lah nak pi balik kedai tu. Yelah, mn lagi, dah masa kita htr kete, elok jer pintunya, Balik2 keadaan tak cam asal. So aku boikot dah kedai tu. Nanti carik kedai lain plak nak basuh kete.

Beli brg jap jer. Abis RM40. Then pi kedai Hikmat Auto suh dia pasangkan. Dlm brp minit, dia dah siap pasang. RM5 dia charge upah.

So settle tu, dah on the way balik. Member plak tak jadi baiki aircond kete sbb katanya tempat tu mahal. Dia nak tanya tempat asal dia pasang aircond itu hari. So kitaorg nak balik tu, dia ajak singgah pekena cendol. Dah alang2 lalu situ kan. Perut padahal kenyang lagi, penuh lagi....tp tu dia, ruang utk mkn masih ada....

So singgah makan cendol...Fuuhhh, patutla depa ni suka sgt singgah mkn cendol lepas Jumaat, mmg sedap. Best sbb dia tak manis sgt. Secukup rs gitu. Settle cendol, nmpk sedappppp jer rojak dia. Apalagi, minta dia tapaukan. Lagipun dah nak masuk lunch hour kan. Alang2, tapau terus, tak yah carik bhn mknn utk lunch lagi dah.



Sedap gak dia nyer rojak ni... Settle rojak, buat keje kejap, diskuss ngan member jap pasla projek. Blh plak timbul rs nak mkn. Zuuppp turun bawah sat...Beli lagi mknn...Tp dakper, kita mkn buah...Nampak goreng pisang, tapi tahan nafsu, kita layan buah-buahan..Sihat sikit...



Berat dah makin naik. Risau takut kena lagi tegur dek Dr. Ada 2 minggu lagi utk bg turunkan badan sebelum kena bambu ngan Dr. Insyaallah by the time jumpa Dr nanti, at least turun sekilo, or paling busuk pun, maintain weight sebelumnya. 

Dalam risau2 takut kena marah ngan Dr, pi lagi tambah mkn...Ishhhhhhh nak kena ni....Jangan susahkan org lain kalau sakit...

No comments: