Wednesday, July 28, 2010

Books and more books to read

Ni antara buku yg ada kat rumah skrg ni. Ada yg hilang, ada yg tinggal kat kg dan ada yg pinjam.


Ni koleksi novel English. Byk koleksi yg ada ni yg Sophie Kinsella nyer. Antara yg lom berbaca, yg Cecelia Ahern kat blkg tu. Dan sblh tu dia pun lom baca. Yg tu cam novel pendek tp ada 4 citer kot dlm satu buku. Buku Nora Robert tu tak sure dpt kat mn. Buku2 byk yg hilang. Mana ntah peginya. Ke ada yg dlm kotak lagi yek?

Yg ni koleksi Bahasa Melayu. Buku2 citer ni, byk yg adik2 pompuan belikan. Sbbnya aku ni malas beli sbb byk jalan citer dia sama jer. Laki kaya kawin paksa ngan pompuan susah. Then mula2 kawin tu laki torture bini. Lelama jatuh cinta. Then tetiba aawek lama laki tu wat hal, so laki tu cemburu dan berlaku salah fhm laki bini, then tinggal2kan bini dia. Then bini merajuk, larik tinggal laki dia...Then konon kat one place ni konon bini ni sembunyikan diri, laki ni dtg...then happily ever after...Duuhhh..

Jln citer byk yg sama. Tu yg jadi malas nak beli. Aku hanya tlg belikan jer mn2 yg disuggest oleh derang. Kalau aku beli pun, aku selalu baca komen2 kat internet. Kalau ramai kata best, ok, aku beli. Tak pun, aku baca kat blkg tu cam best, aku beli. Dulu aku suka kumpul novel Ramli Awang Mursyid. Byk kat kg buku2 tu. Aku ni mmg la tabiat suka beli buku. Byk duit bazir kat buku. Kkdg tak sempat baca pun, org lain dah pinjam. Ada yg aku lom sempat baca, dah xder. Cam koleksi ni pun, ni mn yg sempat ada jer. Yg lain tu byk kat kg. Berlambak ada. Bukan takat aku punya jer, adik2 aku pun iye.

Dlm byk2 tu, salah satu feveret aku, beli buku motivasi HM Tuah. Baca pun tak abis pun lagi. Cam kat atas ni, yg dlm plastik pun ada. Hahahah.....

Aku ni beli jer rajin, baca tu aduhaiiii..pemalasssss...

Skrg ni aku tgh usaha abiskan novel Cecelia Ahern - If You Could See Me Now. Ada la dlm seprh dah. Insyaallah by this week dpt settlekan. Dan jugak tgh abiskan buku yg dah lunyai tp lom abis2 lagi; Nak Tak Nak - HM Tuah.

No comments: