Thursday, April 30, 2009

Jom Kita Berdoa

Masa bln 3 ari tu, Dato Fazilah Kamsah datang ofis bagi la ceramah motivasi. So masa tu, dia ada kongsi la doa2 ni. Tp aku asyik la lupa nak baca. Katanya insyallah kalau kita selalu amalkan, byk kebaikan yg kita dpt. Insyaallah....Ni aku dah paste kat cubicle aku yg Dato tu bg (tepon ngan purse tertinggal kat umah ari ni. mujur ada duit spare) dan aku printkan utk aku tampalkan dlm buku TODOLIST aku. Make sure sentiasa aku bawa bersama doa ni dan amalkan...Insyaallah

Doa Mula Tugas
Ya Allah, aku memohon kepadaMu kebaikan pekerjaan ini dan segala kebaikan yang ada di dalamnya. Dan aku berlindung padaMu daripada keburukan pekerjaan ini dan keburukan yang ada di dalamnya. Sesungguhnya diatas segala sesuatu itu Engkaulah Yang Maha Berkuasa menentukannya.

Doa Akhir Tugas

Ya Allah, aku serahkan padamu pekerjaanku dan jiwa ragaku dan aku bertawakkal kepada Engkau ya Allah

Doa Pembuka Dua Belas Pintu

Ya Allah, bukakanlah untukku pintu-pintu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu kesihatan, pintu-pintu nikmat, pintu-pintu keberkatan, pintu-pintu kekuatan, pintu-pintu cinta sejati, pintu kasih sayang, pintu-pintu rezeki, pintu-pintu ilmu, pintu-pintu keampunan dan pintu-pintu syurga. Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

No comments: