Sunday, April 19, 2009

Anda minat shopping?


Semua org suka shopping kecuali yg jenis haji bakhil. tp apa yg dishoppingkan tu yg membezakan setiap org. Org ckp pompuan takleh larik dari beli baju, hbag, kasut, barang kemas...

But for me, serius la, aku bukan jenis reti nak shopping benda2 tu semua. Aku ni jenis selagi ada, pakai je yg ada. Cam baju, aku jarang sgt nak beli2 baju. tu yg baju zaman sekolah pun aku leh pakai lagi. entahler kenapa tak berminat utk beli baju banyak2. cam kalau seluar, kalau ada satu warna, cukupla satu warna tu jer, kecuali tgk jenis kain, jeans ker, slack ker. Tp takkan ada warna sama, jenis kain sama byk2. tak kuasa la..selagi blh pakai, aku pakai jer. Cam skrg, byk sikit la baju yg aku ada. Almaklumlah kakak aku dealer tshirt Sumayya. So setiap kali akak aku gi ambik stok, aku ambik la dlm bbrp helai. Skrg ni ofis aku tak kisah pakai shirt ngan jeans. So lagi la senang aku bab2 berpakaian ni sbb aku ni jenis sempoi jer. Tshirt sumayya pun best pakai, so bg aku asalkan aku selesa ok la

Pasal kasut pun sama la. Aku jenis pakai yg tu jer selagi elok. Kalau dah putus ker, rosak ker, barulah aku beli lain. Aku jenis tak reti nak pakai kalau ada byk2. cuma skrg ni konon nak le jadi cam org lain ada kasut byk2. so aku beli satu warna hitam, putih ngan krim. Konon2 mn2 yg sesuai yg sedondon ngan baju. Tp cam biasalah most of the time, aku pakai kasut kulit ngan selipar aku tu jer. Tak kira la pi mn pun. Keje ke, jln2 ker....ni pun main2 paksa jer

Cam hbag gak. AKu ada la bbrp hbag konon nak jadik la feminin cam org lain. Tp last2 sling bag ngan backpack gak jadi mangsa aku. Hbag gantung jer kat blkg pintu. mn la org laki nak berkenan ngan aku kan. tak feminin langsung. patutla kawan2 laki aku asyik tak kisah kalau aku suka benda2 yg lelaki suka buat tp cam terkejut kalau pompuan lain suka.

Kalau semua benda tu aku kurang...apa yg aku buat bila shopping??? Hehehehe....Aku pun suka shopping...tp tu la, aku ni kalau bab2 shopping, aku tak tahan dua benda jer. CD ngan buku. Dpt beli satu buku or cd pun, dah lega dah aku ni. Tu CD berlambak kat umah, siap byk lagi yg aku tak tgk lagi, siap akak aku ngan adik2 aku ambik pinjam lagi. tu pun cd2 zaman aku beli masa dok ngan akak aku dulu pun, ada ngan akak aku. siap ari tu abg ipar aku tanya, ni nak buang ker apa. ikut hati dia, dia nak buang jer sbb byk sgt.

Skrg ni aku dok giler tgk citer2 jepun ngan korea dan jugak series cam grey's anatomy tu. So berlambak la cd2 ni. ni pun baru jer bbrp ari lepas aku beli lagi dlm bbrp box cd. tak campur awal bulan ari tu br je abiskan dlm 200++ utk beli cd2 ni. tu pun akak aku ngan adik2 aku ambik separuh cd tu. sbb tu kawan aku suka pinjam ngan aku. sbb dia tahu, aku mesti ada stock baru..

Selain cd, buku. dah penuh dah box aku ngan buku2 ni. tak kira la buku apa, novel, motivation, komik, majalah. semua aku suka beli. pesta buku salah satu acara kegemaran aku. ni smlm baru jer balik dari pesta buku. abis gak ler hampir rm200. tp tu la..masalah aku, aku ni jenis suka beli benda2 tu semua tp nak baca, nak tgk, entah bila ntah. tu yg ada lagi buku2 yg aku beli thn2 sblm ni, masih lagi berplastik. tak baca lagi la tu. ni nak start balik baca satu2. tak nak lah rugikan duit beli tp tak baca kan...tp ok la kan, blh la rebet utk tax.

nanti lah aku letak gambar2 cd ngan buku2. kabel tertinggal kat ofis.

No comments: